-
ja det var verkligen jätteskönt att prata m ngn som förstod MIG och det bättre än vad jag själv gjorde sen att valet ff är kvar men som du säger det känns ändå bättre att de låter mig göra ett val.taksi skrev 2007-10-31 14:13:42 följande:DrottGirl: låter ju helt underbart med en så bra läkare! Förstår att det känns jobbigt att välja trots det och samtidigt så fint att dom vill göra ditt val så bra som möjligt. FruU: jätteskönt att höra! Det rä inte länge kvar till läkartiden nu då.
-
idag ska jag till spec BM på DS och prata klart om vilken förlossningsmetod som passar mig bäst. problemet är att vi kommer att vara på förlossningsavdelningen och belive me- hör jag ngn som skriker ja då svimmar jag, är så känslig för andras smärta ( tål egen smärta mkt bra dock)
så förhoppnignsvis vet jag efter idag hur jag ska föda - snitt eller igångsättning m dubblinmetoden - håll tummarna för att jag kan bestämma mig och att vi alal e ok m mitt beslut!
Crex- skönt att det gick bra för dig (minns inte om jag kommneterade eller ej) nu är det inte långt kvar ju!
Apan och OloveO - lycka till imorogn båda två!
Kattöga - det där m o snabbspola tiden är vi nog många som vill! jobbigt att inte Dexofen fungerar - jag gillar annars den tabletten - sover som en stock på den
-
Hej tjejer...
idag var jag ju tillbaka på DS och fick prata m en BM som jobbar på plan 6 dvs m dublinprojektet och som aurora BM sånu har jag provat på ett aurora samtal
1, 5 timme satt vi där och jag vet än mindre nu vad jag vill... vi pratade fördelar o nackdelar m vaginal kontra Snitt och visst, hon är ju mer för vaginalt och lobbar för den men smtidigt gjorde hon det klart att jag måste göra valet- jag har alltså ff ett val...
hon skriver ihop en förlossningsplan som skickas till mig och sen ringer hon mig nästa tisdag och då ska jag ha ett svar vad jag vill göra, dvs jag ska ha kikat på den plan som beskriver vad de kan erbjuda mig vid en vaginal förlossning och sen ska jag prata m min man o andra om det för att få pröva min egna uppfattning för att sen när hon ringer säga vad jag vill....
i teorin låter allt det här sååå bra, och BM samt tidigare förlossningsläkaren har verkligen varit superbra att prata med och de förstår mig till 100% och därför säger de oxå att valet är mitt att jag måste känna efter vad som passar mig bäst för om jag övertalas till ngt kommer jag inte att kunna acceptera besluten o det inte blir somjag har tänkt mig - de har helt rätt jag måste kunna stå för mitt beslut- och det är just det....
hur vet jag vad som är rätt beslut?
-
OloveO - men vad spännande! nu e det dags snart! och vad skönt att du inte känner ngt vid 3 cm - när jag födde dottern tog det 15 timmar m smärta o kräkningar att nå 3 cm och du sa oxå att du haft ont m dina tidigare vad jag förstår - det är väl ngt positivt med det här då?! lycka till!!!!
-
Tack för alla kramar och omtanke! och visst är det så att jag måste gå på min intiution (som egentligen är väl utvecklad men jag är oxå realist och analyserar allt så den får stå i skymundan för mer praktiska tankar ibland
har prata m maken och lite jobbarkompsiar o så och det lutar verkligen mot snitt för min del, de flesta förstår inte ens att jag vill försöka vaginalt för att det sen ska sluta m snitt iaf och visst låter det dumt när man ser det så - men det e ju just det att ingen vet och att chansen för att få en positiv förlossning finns där...
jaja, på tisdag ska jag ge ett bestämt besked till allt o alla
-
förstår precis hur du tänker - har själv börjat hoppas på att min lilla ligger i säte så att de säger att nej, det blir snitt o inget snack om saken och så har JAG sluppit bestämma ngt!Kaxmaja skrev 2007-11-07 13:52:21 följande:Jag hade ju en liten dröm när vi kom på rutin UL de var att min miderkaka skulle ligga i vägen så att jag ej skulle kunna föda vaginalt. Men nej nej den låg så fint på riktig plats så. Nu har jag ett litet hopp om att grodan ej ska vända på sig. Allt för att slippa ta belutet själv
-
ja just det ja, kom på en annan sak som jag och auror BM pratade om... hon sa att om ajg funderade på fler barn och vill föda vaginalt ska jag itne snittas nu för på DS vill man inte ha vagianle fter snitt - oavsett antal snitt. risken för utdragen förlossning, kompliaktioner och sammanväxnignar är för stora sa hon.
jag sa att efter ett snitt brukar det inte vara ngn far men hon sa att nej, det vill de inte ta. vill man föda enl dublinmetoden så är det uteslutet m tidigare snitt, dett då man inte sätter värkstimulerande dropp eftersom ärret i livmodern kan göra att det blir komplikationer då.
jag sa att andra sjukhus minsann låter en föda normalt efter ett snitt (både KS och huddinge) men hon var mkt förvånad över det då det är förenat m så mkt risker...
visste ni detta?
-
åååh vad spännande! hur mår du då? har du ont ngt? nervös?0Love0 skrev 2007-11-08 09:24:37 följande:Nu har jag fått massa slemmiga flytningar med blod i precis som överläkaren sa att jag kunde få,hoppas att det är tecken på att det är nära nu då!
-
men du är väl inte själv va? har du ngn hos dig? har ni bil och kan åka in när det behövs eller ska ni ta taxi? jag håller tummarna för att allt ska gå bra! *kramar om*0Love0 skrev 2007-11-08 09:42:19 följande:Mår som vanligt,lite smått med SD.Men jättenervös och rädd.Förra ggraviditeten när jag fickså startade det 4 timmar efteråt
-
Ang snitt - vad skönt att höra att man låter flera föda vaginalt efter ett snitt ( det har jag ju hört tidigare oxå) för jag vill ju ha fler barn tror jag och då är det skönt att veta att det finns möjlighet till vaginal förlossning om jag skulle önska det då (vet ju ännu inte hur jag kommer att må efter snitt om jag nu väljer det denna gång)
men är det inte hemskt att det är så olika inom förlossningsvården beroende på vilken dela v sverige man bor i?