• majsalotta

Jag HATAR det här!

Om ni har försökt i över ett år tycker jag verkligen att ni skall göra en fertilitetsutredning. Vänd er till KK på ert sjukhus eller prata med din gyn/bm. Det finns mycket hjälp att få oavsett om man hittar något fel eller ej! Vi är många som är "sådana" par som inte lyckas få barn på naturlig väg, och jag vet att det känns oerhört skrämmande att börja tänka den tanken. Hoppas du kan få det stöd du behöver hemma eller här på FL - vi är många som hjälper till och stöttar varandra! Kram!

• majsalotta

Jag förstår att det tar emot att göra en fertilitetsutredning, men det är dock det allra bästa råd jag kan ge er. Om man hittar något fel så kanske det känns jobbigt, men å andra sidan så får ni ju veta varför det inte gått hittills- och framför allt så kan ni få hjälp! Många är rädda för utredningen och väntar mycket länge innan dom tar tag i saken och ångrar det bitters senare. Utredning och eventuellt påförljande behandling kan ta lång tid, och det kommer nog inte att kännas mindre jobbigt att få ett eventuellt negativt besked om ett år - då kommer det troligen att kännas som om ni "slösat bort" tid i onödan. Det kan ju mycket väl vara så att man inte hittar något fel heller, utan att ni får fortsätta försöka på egen hand innan ni får medicink hjälp. Hoppas verkligen att ni lyckas samla modet och betställa tid för utredning snart! Kram och lycka till!

Svar på tråden Jag HATAR det här!