Mitt femte missfall dag 6+0
Jag beklagar...
Det första man bör fråga sig när det gäller en missfallsutredning är vilka prover som har tagits. Mf-utredningar är ofta mycket bristfälliga beroende på okunskap och ointresse. Det går inte att dra en slutsats när det inte har tagits tillräckligt många prover!
Jag tror inte på slumpen och upprepade missfall. Ofta finns där en orsak det är bara det att ingen grävt tillräckligt djupt för att finna den. Och gräva behöver man.
Min första utredning gjorde jag privat och i den ingick skapligt många prover så som immunologi, sköldkörtel och koagulation. Fick till svar att allt var ok. Ett nytt missfall ledde till en andra utredning hos samma läkare och nu började hon gå lite mer på djupen. Och visst dök det genast upp ett par problem med koagulationen!
Efter ännu ett missfall sa min läkare att det inte fanns mer att göra för mig, samt att hon visade noll intresse för vad jag föreslog. Jag bytte läkare.
Jag har finsökt internet på information om allt som gäller missfall och har skaffat mig mängder av information. Därför visste jag att det fanns mer att hämta när min läkare sa stop. Jag hittade då min nya, underbara läkare som verkligen tar mig och mina missfall på allvar och han gav mig en tredje utredning. Den visade på immunologiska orsaker.
Det gäller att inte ge upp och absolut inte luta sig tillbaka. Kunskap är makt, se till att skaffa kunskapen. Tyvärr orkar man kanske inte lägga ner sig till 100 % när livet är svart och jävlig och sen har vi väl alla lärt oss att lita på läkaren? Jag gör det inte längre och i framtiden kommer jag att noga välja mina läkare.
Just det, det jag egentligen bara tänkte skriva , är att du ska gå in bland mina bloggar och titta i den som handlar om mf-utredning. Där står alla mina prover - 40 st. Jämför gärna med dem som du har tagit.
Livmoder bör också undersökas i en mf-utredning.
Lycka till!