Mitt femte missfall dag 6+0
Beklagar verkligen dina missfall. Måste kännas fruktansvärt jobbigt!
Jag har själv "bara" haft tre missfall och är nu under pågående utredning. Jag och min man har lämnat blodprov och vi inväntar nu svar och hoppas kunna få det i slutet av månaden.
Du skrev att du de senaste tre graviditeterna använt ägglossningsstickor både morgon och kväll men ej fått utslag. Detta hände mig också den sista graviditeten och blev väldigt förvånad när jag plötsligt fick ett plus på gravtestet. Min första tanke var ju "men jag har ju inte haft ägglossning...hur kan jag då vara gravid...". Jag och min man har i två års tid försökt få barn (har inga sen tidigare) och har använt ägglossningsstickor varje månad så jag vet ju att dessa brukar ge utslag. Jag undrar också vad som är "fel" i de fall man har ägglossning men ägglossningstesterna indikerar på att så inte är fallet. Har jag haft en "snabb" ägglossning så testet inte hinner reagera, eller har jag så "svag/dålig" ägglossning som gör att testerna inte reagerar? Jag är nästan helt säker på att det är mina ägg det är fel på men får vänta och se om proverna visar någonting?
Mina två sista graviditeter har varit s.k. ofostriga graviditeter och har upptäckts med blödning i vecka 6 och 7. Vilken "sorts" missfall var det på de tre gånger som ägglossningsstickorna inte gett utslag?
Jag skickar massor av kramar till dig och hoppas att vi också lyckas snart!!!