• tröskan

Mitt femte missfall dag 6+0

Hej...

Någon som kan ge mig lite hopp.. Min bakgrund: ett missfall sep -03, en son sep - 04 ( Ja jag vet jag är otroligt lyckligt lottad som har en underbar treåring hemma), ett missfall aug -06, ett sep - 06, ett maj - 07 och ett oktober - 07. Alla missfall börjar dag 6+0. Ett mysterium är att jag vid de tre senaste graviditeterna testat med ägglossningstest och vid de tillfällen jag då blivit gravid inte fått positivt test, trots att jag testat både morgon och kväll. Min gyn kunde inte förklara detta, men menar att jag ju måste haft ägglossning då jag trots allt blivit gravid. Min egen tanke var att ägglossningen eller ägget är dåligt redan från början, men jag vet ju inte förstås. Även när jag väntade min son hade jag blödningar i början, men efter ett VUL dag 8+3 då vi fick se ett litet hjärta som slog och ben som sparkade hade jag en underbar graviditet. En snabb och lite dramatisk förlossining, kan detta skadat livmodern?

I alla fall tog vi i somras en massa blodprover, som inte gav några svar på att något skulle vara fel. Detta var enligt min gyn en utredning, men ingår inte fler bitar i en utredning? De två senaste graviditeterna har jag fått progesteron. Och nu ska jag få recept på barnalbyl, någon som har erfarenhet av detta?

SNÄLLA någon som kan ge mig lite hopp!

LYCKA TILL till alla som kämpar!

** KRAM **

• Svar på tråden Mitt femte missfall dag 6+0
  • tröskan

Tack för all omtanke. Har ca 35 mil till stockholm. Tack för tipset!

Kram

• tröskan

Hej Copy Cat

Alla mina missfall har varit tidiga och börjat dag 6+0. Om de har varit ofostriga eller inte vet jag inte. Vid första missfallet 2003, var vi inne och gjorde ultraljud ett par dagar innan missfallet började på riktigt och VUL visade då 4+2, fast det borde ha gått ca 2 veckor längre. De tyckte då att jag var "barnslig" och menade p åatt graviditeten inte gått lika långt som jag trott, men att allt var bra. Jag ville först hoppas, men förstog när jag började räkna efter tt det inte kunde stämma. Eftersom det bara visade 4+2 kunde man ju inte se själva fostret utan mätte typ gulekroppen eller nåt sånt. Vid de andra missfallet har jag inte åkt in akut, pga av det däliga bemötandet, utan istället bokat tid hos min gyn. Då har det hunnit gå några dagar, kanske upp till en vecka och då har inget funnits kvar i livmodern. Vid två av tillfällena har jag dock fått gått och mätt HCG i blodet efter för att utesluta utomkveds. Förmodligen går något fel väldigt tidigt. Kan man få svar på om det är fel på äggen genom något test menar du? Vi har redan tagit blodprov som inte visade något.

LYCKA TILL

Kram tröskan

• tröskan

Tack för ditt svar Gustafsmamma och jag håller tummarna för att det går bra för er den här gången!!!

Jag kommer inte att ge upp. Vill så gärna att min son ska få ett syskon. Däreomt ska jag försöka att koppla bort det lite och försöka tänka att det kanske inte är så himla bråttom.

Kram Tröskan

• tröskan

Tack för alla svar! Vad ni är gulliga... Finessan jag ska genast gå in på din sida och titta på alla tester du fått göra och sen konfrontera min gyn med detta. Tack!Hur har det gått för dig, har testerna gett något som man kunnat hjälpt dig med?

Fru Smultron; har Fragmin likanade verkan som trombyl? Detta skulle jag nämligen få utskrivet nu, men det kanske inte är riktigt samma ska eller? Lycka till, håller tummarna för att det ska gå bra för di den här gången!

Kängu; Vad skönt att höra om någon som lyckats!!!

Gustafsmamma; Hur går det för dig? Jag hoppas att allt fortfarande är bra!!!

Kram till er alla!

• tröskan

Stort grattis till dig finessan!!!! Håller tummarna för dig!

Kram Tröskan

Svar på tråden Mitt femte missfall dag 6+0