Inlägg från: Vanesjka |Visa alla inlägg
  • Vanesjka

Amning och bröstförminskning

Är det någon som har erfarenhet av att amma efter en bröstförminskning? Jag opererade brösten -99 och delammar nu min son eftersjag inte har tillräckligt med mjölk. . Jag ger honom bröstet i ca 20 minuter innan han får en flaska med ersättning. Men helst skulle jag ju vilja slippa flaskan och helamma honom. Är det möjligt att helamma efter operation?

• Svar på tråden Amning och bröstförminskning
  • Vanesjka

Vad är det att berätta? Jag hade stora, hängiga bröst och som 20-åring var det inte så kul. Så jag sparade ihop pengar till en operation. Jag hade jättefina små nätta bröst efteråt (nu har de tyvärr "växt ut" igen!)
    Nu ångrar jag mig lite eftersom jag hemskt gärna skulle vilja amma mitt barn.
    Barnmorskan vägde sonen före och efter amning och räknade ut att han fick i sig ca 10 ml och räcker ju inte långt.

• Vanesjka

nicke nyfiken76:

Jag hade strl 80D, vilket kanske inte är så jättestort men de var inte så snygga. Efteråt hade jag B-kupa, jag minns inte hur mycket de tog bort från varje bröst. Jag gjorde det på en klinik i Örebro och det kostade 30000 kr. Det gjorde faktiskt inte så ont, klart att det värkte i dem efteråt men inte så farligt. Fyra dagar senare firade jag midsommar!

• Vanesjka

Florro:
    Har du inte mindre mjölk i det bröstet eller funkar båda lika bra?

• Vanesjka

En barnmorska sa till mig att ju längre tid det har gått sedan man gjorde op, desto större chans att det går att amma. Hon menade att mjölkgångarna letar sig fram dit de ska och nerver och sånt läker sig själva. Kan det stämma?

Svar på tråden Amning och bröstförminskning