Inlägg från: loveya |Visa alla inlägg
  • loveya

Vi med äldre barn del 5

Hehe hej alla coola morsor! jag brukar åxå chatta med mina grabbar Över MSN. lite kul, särskilt när de sitter i rummet intill hehe. Mumfy, vi kan byta msn-adress om du vill, alltid kul med fler på listan! Vi bör väl göra det i ett PM dock så inte alla obehöriga hppar på oss!

12-åring kom i fredags in till mig o log och sa att han höll på med läxan. Han var så söt. Jag frågade om det var engelskan. Nä-e, sa han. Nähe va e de då, sa jag som inte visste om några andra läxor. Hemkunskap sa han stolt, jag bakar scones! O så log han så fint. Å va gott de var minsann, det var inte igår jag åt det senast. Lite skrämmande ändå att han vet prexis hur han ska linda en runt lillfingret .

• loveya

JIsses, hur kan ett ord försvinna? Jag skrev faktiskt "Min 12-åring...." ??? jajaja, det är väl en världslig sak antagligen, men hallå? teknikens under

• loveya

Jag har "just" blitt småkär i Facebook. Vid första besöket tyckte jag det var skittrist. men sen så har jag suttit o pulat o hittat lite folk så jag hoppas nu bara att de tänker adda mig som vän åxå hehe.... Ja Mari har jag ju redan fått napp på, eller hur man säger. Nån annan av er här som fastnat där?

Jag har alltid kännt det som att jag har få vänner, så jag hoppas att jag kan få ihop flera än jag har nu så jag nån gång får känna det som att jag är omgiven av vänner. fånigt kanske... en 34-åring som suktar efter att ingå i ett gäng, det låter lite....corny... eller så. ?

Oj, nu är jag så trött så jag vet inte vad ja skriver. får nog sova lite. ha de gott alla vänner o alla andra som jag inte känner!

• loveya
    gabriella83s mamma skrev 2007-11-23 08:22:33 följande:
    Asg !!Säg inte pula!!I norge är det samma som att nuppa,ta sig ett nummer...Så,du har suttit och pulat??
    så länge sen det var som jag nuppade så tänker jag fortsätta säga pula hur mkt jag vill. så de så. *hmpf*
    gabriella83s mamma skrev 2007-11-29 04:10:54 följande:
    Sitter nu kl.3.26  med gipsad arm,och använder ett finger att skriva med.Jag bröt vänstra armen rätt illa igår kl.13 när jag gick tillbaka från brevlådan(halt).Hela handleden gick rakt av.Det gjorde så ont att jag inte orkade gråta, och en jättesvullnad utan dess like blev på en gång.Om 10 dagar ska jag tillbaka för att operera in 2 klammer för att fästa ihop eländet.Sen blir jag gipsad ca 6 veckor till...Eftersom min mage är kass kan jag bara ta alvedon,som endast hjälper ytterst lite.Men läsa och skriva ska jag ändå försöka,trots smärtan/kram på er
    Fy ända in i j-la h-vetet va ja lider med dig!AAAAJ rent ut sagt, shit, jag blir livrädd av bara tanken på att råka så illa ut. Mina tankar är hos dig!!!!
  • loveya

Jag är här o glor ibland, men skriver inte så mkt...........är rätt deppig just nu. bra timing, allllllt o lite till ska hända nu. tre barn kan ibland kännas som de dubbla för det ska hittas o dittas o fan o hans moster................ o inte kan man se fram emot jullovet heller, för då får ju inte jag vara ifred alls. jag måste nog vara den pissigaste mamman ever... ja vill bara vara ifred. orkar inte med folk. borde låsas in nånstans på en lugn-o -ro klinik eller nåt

om ni går förbi en brunn där mitt hår sticker upp så kan ni väl försöka dra upp mig....? jag verkar inte hitta upp själv

• loveya
    gabriella83s mamma skrev 2007-12-11 14:02:26 följande:
    Åh,jag såg nyss en hårtofs!!Då drar jag hem dig till mig så vi kan mysa och ta en fika!Städa och dona får nån annan göra! /Kram
    Mumfy 1 skrev 2007-12-11 18:08:09 följande:
    Sen får du komma hit & bli ompysslad
    Tack tjejer!!! Jag kommer direkt! Run-away-mum!
  • loveya

Åh ni duktiga bakerskor! Ni får gärna baka lite till mig, för det är såååå tråkigt att baka!

Men idag gjorde jag en jättegod gratäng... mat är lite roligare att göra när man verkligen får lust, vilket inte händer mig så ofta. Om ni vill veta vad jag slängde i så kommer det här:

Förkokade  4 morötter (15 min) och ca 15 potatisar (10 min) i tjocka skivor.
    En burkskinka tärnades
    20 cm purjo o en halv gul lök, fräste lite i stekpannisen först
    grädde, svartpeppar och lite chilipeppar o lite salt
    30 min i ugnen typ 200 grader

sen ost på slutet.

det var helt ljuvligt gott!!!

(Det är så jäääkla bra för magen me chili. inte för mkt alltså - för mig - lite räcker)

Svar på tråden Vi med äldre barn del 5