• Killen

Pappa i juni 2008

Idag fick vi ett + på stickan....!! Helt underbart, vi ska få ett barn till. Svårt att fatta men helt underbart.

Jäkla frögurga till fru..;)

Tog tydligen på första försöket.. vilken härlig känsla.

Vi hade mys på onsdagen och på lördagen kände hon sin ägglossning (hon har alltid känt sina äl) så dom små rackarna är långlivade oxå.

Någon mer som ska bli pappa i juni 2008?

Mvh Killen

• Svar på tråden Pappa i juni 2008
  • peter07

Hallå där.

Efter att tjejen slutade med piller i april har vi testat ÄL-tester sen dess utan utslag. i september kom det första positiva testet och då började vi på allvar, men det blev inget. Nu i oktober skulle vi göra nytt försök men det blev inga utslag på äl-testen. Trots detta körde vi på ifall den skulle komma närsom, men efter en veckas testande gav vi upp och bestämde oss för att försöka nästa månad. Nu i väntan på mensen sa jag på skämt när den inte kommit på några dagar "ta ett grav-test så kommer mensen"... så idag gjorde hon ett test. När jag kom hem från jobbet och ska in i duschen ser jag ett test liggandes i badrummet med 2 tydliga streck. jag frågar vad det är för något och hon säger att hon inte riktigt förstår. Gör ett test till från samma behållare och även det visar 2 rejäla streck.

Med andra ord ska vi tydligen bli föräldrar i sommar. Det känns helt sjukt, och jag är så otroligt glad så det finns inte :)

/Peter

• Oväntad Efterlängtad

Hepp! Vi hade första besöket hos barnmorskan idag! Eftersom jag var "lite" nervös ringde jag redan igår och pratade med dem för att får veta vad vi skulle få göra där. De var jättetrevliga och mycket bra på att ta hand om mina frågor!

Även idag under besöket så fick jag många direkta frågor och allt jag kom med togs med stor omsorg och på största allvar! Mycket trevligt! Fast...jag var enda killen där trots att väntrummet var välbesökt!

Men en rejäl brasklapp har jag till våra jävla politikers besparingar! På grund av dessa har de på MVC varit tvugna att prioritera och dra in pappagrupperna! Så första föräldragruppsmötet, som brukar vara uppdelat i separata pappa- och mammagrupper, blir endast för mammorna!

Detta gäller en gång för sen blir det gemensamma träffar. Varför i hela friden vi pappor INTE är välkomna första gången kan jag inte begripa! Det är ju VÅRT barn även så tidigt som i vecka 20 då mammorna kommer få träffas?! Vad är det för hemligheter som vi pappor inte får vara med på?

Men det är ju klart. Vi ska ju sköta våra jobb och försörja familjen. Inte lägga oss i kvinnogörat med ungarna!

• Johan o Elli

tjenixen!
    Jag hakar gärna på er i denna tråd. Men jag kommer bli pappa något tidigare än er som har skrivit hittills, ~13 maj. Så sambon gick nyligen in i v15.

• PTB

hehe så igår va jag och frugan på Mvc inskrivningen och fick massa frågor och en hel drös med flera svar skrattar massa papper att läsa och gud vet allt tror det tar 2 dar innan man fattar vad dom eg sa där nere hehe men kul var det och nu när den biten är klar börjar det kännas mer verkligt att det lixom är på gång även om det var beräknat den här ggn =)

• nitrodad

Tjenar

Jag ska också bli farsa i juni, e beräknad till den 12e. så förhoppningsvis blir man farsa för första gången.

• Oväntad Efterlängtad

Hepp! Berättade i en annan tråd, men ni kanske inte läser den så: Var på UL som del i ett KUB-test. Har lite speciella anledningar som gör att vi var mycket angelägna att ta detta test.

Men den lille krabaten, 53 mm från ändan till hjässtoppen, sprattlade som tusan och mår enligt experten bra! Helt underbart! Bildbevis kommer ikväll! (...och jag lovar! Man kan tycka att en sån där lite suddig siluett är jättesöt!!!)

• Johan o Elli

Låg i sängen igårkväll och tryckte å klämde på sambons mage. Fascinerande minst sagt! Nu börjar den "hårda" och man känner att den lille lägger sig på olika ställen :)

• Glenn77

Får ta och ge mig in i denna tråden jag också =)

Jag ska bli pappa i början av juni, beräknat ETA är 2 Juni.

Den 28/9 fick vi ett plus på stickan. Vi hade då bröjat försöka bli med barn i lite mer än 1 månad så det gick väldigt snabbt.

Första känslan var så klart glädje. Sedan gick det över i ösäkerhet då alla tankarna kom. "kommer jag att bli en bra pappa" "är jag redo"
    De tankarna gick över efter bara en vecka och jag kan nu svara ja på de frågorna.

Vi hade 2 månader innan vi fick vårat + köpt en nybyggd villa och bil så vi hade bra tajming

Nu går man bara och längtar och ser frugans mage växer.
    Vi har redan varit på 3 ultraljud bara för att få se på den lille krabaten (man kan betala för det på privat mottagningar, rekomenderas)

• Spralligapappan

Tjenare! Fick en trevlig överaskning efter vår peru resa, tösen min blev visst gravid sista veckan i Peru. Det var första ägglossningen efter att hon slutat med p piller, trodde aldrig det skulle gå så lätt :) Allt känns bra och vi skaffar grejer läser på om allt man kan tänkas lära sig
    Längtar massor!
    Nån från Helsingborg som bli förälder till sommaren?
    Har nån nåt tips om billiga men säkra familjebilar?
    Ha de!

/Martin

• PTB

wieee fick gå å kolla på ultraljud redan nu ( v.12) vilket var helt underbart =))

• Amstaff loco

jag hoppar ur tråden pga ett missfall men lycka till allihop ha de bäst så kanske vi syns igen Peace out /

• Oväntad Efterlängtad

Tråkigt att höra. Hoppas du får anledning att komma in i en liknande tråd lite senare då!

Svar på tråden Pappa i juni 2008