vaginalt/snitt
Jag fick en dotter 06/03. Nu väntar ju nummer 2 i början av jan. Jag hade en tuff förlossning men ettan jag inte ens vågar tänka på utan att må dåligt. Allt började med vatten avgång efter liet "mensliknande" värk. sen kom värkar i ett direkt utan pauser och jättestarka. va bara öppen 2½ cm när ja kom in men dom såg väl direkt att jag inte skulle kunna ta mig någonstans. från halv 5 på natten till 13.44 när hon föddes va ett rent helvete. fick morfín eda lustgas bad och inget hjälpte alls. skrek o bönade om snitt då jag spydde rakt ut i mina värkar och ville hellre då just bara dö. varför det blev så här kan ingen svara på. Nu går jag hos aurora men förra mötet gav inte så mkt då jag inte kan ta åt mig att jag är gravid. tror inte på de. ha inte ens börjat kolla på några bebis saker, förra gången va ja ute så fort jag kunde efter ve 12 i stort sett. jag vill lixom inte nu, puttar bort tankarna. rädd för hur det påverkar mina känslor till barnet i magen.
Men till den stora frågan, är livrädd för snitt men mest för jag vill fort hem till min dotter och för att jag inte vågar be om det. är rädd dom ska tycka jag e dum och ja vågar inte ta diskutionen. men föda vanligt ger mig chansen att åka hem efter 12 tim om allt går väl o hem till min dotter. Men ha sån ångest över barnvakt till dottern o de skulle va lättare med snitt. den 30 okt ska ja till aurora igen o då måste jag ju kommit fram till något. ska jag våga be om snitt? eller kommer ja bli kvar länge på sjukhuset då? är livrädd att det ska bli som sist vet inte vad jag ska ta mig till. mår så dåligt över detta