• N66

St.Petersburg

Nån som vet hur man på lättaste sätt tar sig till St.Petersburg?? Ska helst inte kosta för mycket heller.

• Svar på tråden St.Petersburg
  • zija

Hej N99,

Jag blev tagen av din berättelse!
    Jag begrundar som singel på ÄD och verkar att ST:Petersburg är bra. Vad är skljnad på ÄD och embryon adaptation (EA)?
    Som jag fattar om du gör EA då tar du över 1 eller 2 redan befruktade och överblivna ägg av andra par, dvs både sperma och ägg är donerade. Rätta mig om jag har misförstått.

Hur kontaktade du dem och vad är för väntetid?

Sedan kollade jag om resor till ST:Petersburg och det är lite svårare än Finnland och Riga. Båtresor finns inte. Tallink slutade de resurna när de tog över Siljaline. Hemskt! Läste hä någonstans att det finns färjor från Karlstad. Kolla och hör av dig. Om du bhöver något i Stockholm, hör av dig så vi kan ta det via mejl.
    Kram, zija

• zija

Glömde skriva : du kan ju ta färjan till Finnland eller Riga och därifrån finns buss eller tåg resor till St:Petersburg.
    Det är en lång resa vet inte total kostnad men det verkade inte så mycket biligare av flygresor.
    Vad har du fått fram via dina sökningar?
    kram, zija

• N66

Hej Zija!

Tack!
    Har haft lite trassel från början till nu, men hoppas det löser sig...Längtar såååå efter att kunna få barn. Mina förhoppningar om att det SKA lyckas är på topp och jag bara längtar.....
    Vi ringde och bokade tid för första besök och det gick fort, ett par veckor bara. Insättning av embro (2 st) blir om ca 2 mån.
    Du har alldeles rätt. EA är adption av både befruktade ägg och spermier. Och vad vi fick höra så är chansen att bli gravid ca 70%.

Vi har bestämt att ta båt till Helsingfors o sen buss till St.petersburg.

• zija

Hej N99,

Vad trevligt att det har gått så fort!
    Du kontaktade själv St:Petersburg och fick bokad tid om cca 2 månader? eller ni gick via AVA i Helsingfors?

Beskriv kort vilka prover de behöver av er?

Beskriv gärna hur går med buss resan från Helsingfos till ST:Petersburg? Pris och tider?

Lycka till och håller kontakten!

Kram, zija

• Pantern2

SAS; Air Baltic och Lufthansa har resor till S:t Petersburgh.

SAS som är billigt, men se upp för DASH plan!!!!
    Pris per vuxen: 2387 SEK (inkl. skatter & avgifter)
    Totalpris: 4774 SEK (inkl. skatter & avgifter)

Air Baltic kan vara DASH plan!!!!
    Pris per vuxen: 3372 SEK (inkl. skatter & avgifter)
    Totalpris: 6744 SEK (inkl. skatter & avgifter)

Luft Hansa
    Pris per vuxen: 3575 SEK (inkl. skatter & avgifter)
    Totalpris: 7150 SEK (inkl. skatter & avgifter)

KLM har resor med, och det är ett bra bolag,
    Pris per vuxen: 3663 SEK (inkl. skatter & avgifter)
    Totalpris: 7326 SEK (inkl. skatter & avgifter)

Beräknat på ditresa 20 okt och hemresa 27 okt.

• sthlmskatten

Om man är medlem i vikingline club så har de ibland på hösten gratis kryssningar till Helsingfors. Man bokar en kryssning men utnyttjar sedan bara ditresan eller hemresan. Funkar jättebra. Bussresan från Helsingfors tar ca 8 timmar. Kostar ca 30 euro.

• N66

Tack för era förslag!

Vi har bestämt oss för att flyga, det verkar smidigast. Och sen får vi hämtning med taxi på flygplatsen genom sjukhuset mot en viss betalning (100 euro).

• suba

N66: Vad härligt! När flyger du?

Skulle du kunna skriva några rader om hur du fick kontakt med AVA - St:Petersburg?

Beskriv görna kort vilka prover de behöver av er?

Hur går med språket om du gör prover i Sverige och hur går med medicineringen gällande språk?

Kram, zija

• N66

Vi flyger den 15/11 och har tid på kliniken 16/11. Det blir en undersökning och ett samtal om förberedning om jag förstått rätt. Får också recept på det jag ska äta inför insättning, sen åker vi hem igen. Vi frågade om vilka prover...Men det behövdes inte. Kanske för att vi gjort alla prover nyligen i Uppsala eller nåt. Språket är inga problem, de pratar flytande Engelska. Vi ringde själva och bokade tid, det tog max ett par veckor.

• suba

N66: Jag menade på era prover ni har tagit i Sverige som är på svenska. Tar ST:Petersburg dem på svenska?

Det här är ditt första besök, egentligen konsultationen utan något praktiskt ingrepp. Möjligen några till prover. Kan man hoppa över det och slippa åka så många gånger? Kram

Svar på tråden St.Petersburg