Inlägg från: lindalake |Visa alla inlägg
  • lindalake

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

skare: jodå, jag hänger med omständigt jo, man då vet man iaf att den kommer passa sen

Happy Hippo: oki

Har ritat ett mönster iaf. Tog hälften av omkretsen fast lite mindre. ska lägga på dubbelt tyg tänkte jag. men tack vare era tips så lägger jag nog kant i kant och skippar en söm

• lindalake

Jag håller på med min åkpåse, men just nu ligger den på is för jag väntar på ordern från S&S (ett par jäkla öljetter). Ska sy en kanal för dragskon sen. Hur tjyven syr ni raksöm i elastiskt material? Syr jag raksöm i fleece så sträcker sig tyget, även om jag inte har nåt pressarfotstryck.
    Har det med steglängden att göra?

• lindalake

Är det nån som har tyget med Disneys Bilar på i en affär nära? Jag har kikat lite på nätet och det finns för 111:-/meter och 159:-/meter. Skulle vilja ha det med ljusgrön bakgrund men jag tycker 159:- är för mycket.
    (ska sy överkast och gardinkappa)
    Om du har lust att handla åt mig eller annat tips så skriv i min gästbok. så ä'ru bussig
    Har nämligen inte tillgång till Internet hemma för tillfället. (kommer ta tid att läsa allas sybloggar )
    och maximal otur. min beställning från s&s kom nån timma efter att jag åkt hem till mina föräldrar. typiskt!

• lindalake

Lilltå: Jag valde också 5/06 när jag beställde prenumeration från Ottobre. Där finns muddbyxor för velour fast man får lägga till benmudd själv om man vill ha det

• lindalake
    Kerstin skrev 2007-12-19 13:34:20 följande:
    Alfredboy skrev 2007-12-19 13:28:24 följande:
    Tusen tack för svaren! Så om man köper trycknappar från stoff och stil så är det enda man behöver utöver detta en hammare? Eller behövs nåt mer också?Du behöver en hammare och ett litet verktyg som ser ut som en pinne i metall. Det verktyget följer med tryckknapparna, men bara om du köper de i 10-pack eller nåt, inte i storpacken. Så köp ett med några få knappar och se till att verktyget är med och sedan kan du köpa storpack för att få fler knappar.
    fast jag beställde storpack och verktyg för tryckknapparna, finns löst att beställa
  • lindalake

hehe. jag fick ju mitt kanintyg i måndags blev visserligen 0.5 m för lite men jag fick mina 2 meter som jag beställde från början iaf. å tyget är jättefint, men jag vet inte vad jag ska sy av det än.

• lindalake

exiteme: häftigt elvistyg

Men jag måste fråga, ni som har gjort såna här näsduksfodral har ni gjort likadant som exiteme har gjort sina? Vet att florin gör såna. Personligen gillar jag inte att det blir en sån glipa när man har i näsdukarna så jag har en omlottöppning (på den enda jag gjort men ändå.. ;P)
    Hur gör ni? (om nån hinner svara så här i juletid )

• lindalake

exiteme: tyckte väl det såg ut som det, fast du borde göra omlotten större hehe, jag måste experimentera lite. Såg ett jättesnyggt som nån gjort nu men jag kommer inte på vem, det har iaf samma form som ett vanligt paket. men jag kommer aldrig till skott :/

• lindalake

Lilltå: ja, jag tror det är så klockarbarn har gjort på sina. så länge det inte är svårt att få i nya servetter så...

• lindalake

Men hur jäkla typiskt är det inte då!! Varför ska MG lägga ner sin affär?! Jag som ville åka dit och handla, mycket bättre att känna på tyget först ju dessutom låg det så bra, precis där kompisarna och svägerskan bor. *suck*

Har tvättat och torktumlat kanintyget nu, allt på 60 grader. Funkade bra

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!