• LinSar

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Va hemma nu och kolla posten och med va en avi att jag har 3st!!! brev på posten.Neanobelle,min väska från gobli och hemlis.Det är vad jag tror.Ska bort efter jobbet så är det hemlis får jag blogga om det i morgon.

• LinSar

Ja det kanske är renar.Barnen kallade det älgar.

• LinSar

Gobligobli
    Tack!Jag har en Huskvarna Lilly.Älskar den.Är väldigt förtjust i hushålls overlock sömmen till kanterna.

• LinSar

Cirrus
    Jag är gärna med på den rostfärgade om jag får.

• LinSar

Cirrus
    Tyckte den rostfärgade verkade så fin men vinröd är ju med snygg.
    Kan du inte hojta när du bestämt dej vilka färger som du ska ha.För jag ska sy en kofta till Linda i Velour och vilken färg är inte bestämd.Alla färger är ju så fina.

• LinSar

Nu har jag med beställt av kanintyget.Jag som inte alls tänkte det men orkade inte hålla mej.

Cirrus
    Fick du mitt mail?

• LinSar

Cirrus
    Nu har jag provat igen får vi se om det gick bättre.

• LinSar

Vill önska er alla sy vänner här en God Jul och ett Gott Nytt År.

Ha det så bra så syns vi här efter jul helgen.
    Då kommer mitt kanintyg och velour från Jenny(Nea) så då blir det att sy massor.Har många ideer på gång.

• LinSar

Hoppas ni haft en bra jul.
    Idag har jag börjat med några nya gardiner.Väntar på kanintyget och från Jenny(Nea)en del velour och mudd.Har beställt tegel färgen och några andra färger av henne så jag har en del sy projekt på gång.Men först ut blir en kofta till stora tösen i plommon.Satt idag och testade att sy applikation med totally stable bakom och det gick ju jätte smidigt när den va på så nu ska jag bara fundera ut vad jag ska ha för motiv på det jag ska sy.

• LinSar

Tyra
    Det va thea som jag fick tipset av.Har heller aldrig provat det innan utan tagit vlisofix och smal sicksack.Det är ett papper som man har på baksidan och sen river bort.Men man har fortsatt vlisofixen.Sen provade jag satängsömmen.Tusen gånger snyggare!Köpte det igår på sybehörsaffären här.Värdelös affär annars men det hade dom Så under helgen ska jag gå in för att hitta fina saker att applisera på.Tänkte ha nåt på tösens kofta.Nåt tufft(hon är 8)men vet inte vad än.
    Ni kanske har tips.

• LinSar

Mammassaga
    Så här qviltar jag barntäcke.
    Lägger baksidan(bommulstyg),vadd och framsiddan på varandra och nålar av bara tusan så tygerna ligger still sen tar jag blank tråd och syr ett mönster ovanpå.Sen syr jag igen ytterkanten runt om efter att ha klippt rent.Vadd och bakstycke brukar jag ha lite större innan jag syr mönsteret.Sen syr jag igen allt ihop.Jag brukar sy ihop för hand bara för att jag tycker det blir snyggast så.Men brukar allt ta marskinen nån gång ibland.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!