Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli
    muldebaer skrev 2007-12-07 17:12:40 följande:
    ????? Mozilla ????? Jag som trodde att jag var ganska haj till det här med datorer vad är mozilla?Tack - jag har också ändrat 'Enable float alignment', men det står fortfarande på engelska (vanedjur som man är vill man ju att det ska stå på svenska).Tänk vad jag hade kunnat sy mycket istället för att sitta framför datorn och uggla... skärpning
    Nej det fixade inte engelskan men radbrytningarna. Engelskan kvarstår, tyvärr...
  • GOBLIgobli

Total OT:

Cirrus skrev 2007-12-07 22:19:22 följande:
    gobli: vilken inställning har du på "convert line breaks"?
    Provade No på den också först men det blev bara rak text av alltihop, såg förtäskigt ut. Kröp upp bredvid bilden också. Så Yes på den.

Vi verkar tänka i samma banor för jag installerade Mozilla Firefox på min för att testa och visst jobbar den mycket snabbare men man är så inkörd på vissa andra smågrejer med Explorer så få se vilket jag behåller.
    Har också Vista med flikarna och de är kanonbra.
  • GOBLIgobli
    Aje08 skrev 2007-12-08 10:59:28 följande:
    Gomorron!Fick sovmorgon till 9.30 idag så nu känns det som man ligger lite efter...!Någon som vet hur Dalinda gör sina CD fodral? Tänkte att min 19-åriga bror skulle få ett i camoflage i julklapp...dalinda.typepad.com/photos/crafting/ersy_084....
    Hittade ingen tut men det ser ut som om hon tagit fyra framdelar och gjort likadant baktill med fyra fickor och bara vändsytt ihop dem. *???*
  • GOBLIgobli
    Jempa L skrev 2007-12-10 20:07:21 följande:
    Go kväll! Hoppar in med en snabb fråga: Räcker det att ångstryka ett bomullstyg för att krympa det, eller måste det tvättas i maskin? Gäller en (köpt) tomtedräkt, men jag vågar inte tvätta den ifall att den röda färgen färgar av sig på det vita... Blir den missfärgad hinner jag inte fixa en ny innan lucia.
    Doppa den i varmt vatten handfatet lite försiktigt, det borde räcka. Det är ju vattnet som krymper tyget.
    Fast iofs, en riktigt ordentlig omgång med MASSA ånga kanske också skulle funka.
  • GOBLIgobli
    Carolina84 skrev 2007-12-12 13:06:56 följande:
    Tråd som går av med jämna mellan rum kan ju göra en gråtfärdig. Skulle sy klart julgardinen idag men övertråden envisas med att gå av efter en bit. Skit tråd!Nu vill jag också få mitt hemlispaket, är avis på alla andra som har fått sina.
    Har du testata att lätta lite, lite på trådspänningen? En annan grej att kolla är om tråden tvinnar sig så kan det fastna en liten "loop" just där man justerar trådspänningen (hände mig med GRIZZLYTRÅD ) och då går ju skiten av. Vänd då på rullen.
  • GOBLIgobli
    sarahl skrev 2007-12-13 10:06:12 följande:
    läste någonstans om nåt man sätter på baksidan av tyget när man skall göra applicationer. Menar INTE dubbelhäftande vlisofix utan nåt annat som man sen kan dra bort. Någon som vet vad det är för nåt?
    Det finns ett som heter Totally stable och den styker man på på baksidan för att sedan bara dra bort när man sytt klart. Använder själv det när jag broderar mina hjärtan.

Rullen är på 20cm x 10m och finns iaf i HQ:s butiker.
  • GOBLIgobli
    Gekko skrev 2007-12-13 12:53:32 följande:
    En fråga till alla ni som läser tråden. Jag har fått ett tips i min GB om att lägga in denna sida i trådstarten. www.hemmagjort.se/Någon åsikt? Annars lägger jag in den och sybloggslistan ikväll! (tack Carolina!)Madigan och alla andra som inte lagt in er i blogglistan, gör det! Alla lägger in sig själv och ju flera ju bättre eller hur?
    Oh wow! Ett etsy på svenska. Helt klart ska den vara med i ts.
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!