Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

happy hippo- precis som jag sa igår de klipper helkonstigt, fick oxå för lite av äppeltyget, så klipper de helt hackigt och snett.
    Fick oxå för mycket av ett annat tyg, dock bara 40cm o inte 1m

puffar lite för min fråga, vad ska jag ta för pris för att su en snuttefilt. känner inte personen ifråga.

• charmmiss

hippo- jag köper alltid rustas fleecefiltar när jag ska sy. Tycker de är mjuka o sköna.
    Hoppas fleecen blir bättre i tvätten, är nog svårt att hitta lime fleece annars.

är 100kr för lite för en snuttis.

• charmmiss

Mimmi 71 skrev 2007-10-17 19:22:10 följande:

Charmiss och Gecko: Calletex har flyttat ut till Marieberg. Jag var där idag. Hittade en gul velour som var superhärlig i färgen.
    vad skoj!
    måste jag dit när jag åker "hem"
    vad tar de för pris för velouren o såg du om de hade petrolfärgad velour
  • charmmiss

Igår köpte jag en ny skräddarsax på hemtex, de hade halva priset på allt i butiken (som vanligt) den var faktiskt jättebra, kostade mig 130kr och så är det livstids garanti på den

har uppdaterat bloggen med en del nytt.

hemsytt.blogspot.com/

• charmmiss

precis när jag skulle ta bild på byxorna jag sytt, så lägger batteriet på kameran av. De är skitsnygga så håll tillgodo

• charmmiss

Linsar, ursnygg overall!

Behöver lite hjälp, när jag trär tvillingnålen på min maskin så tror jag att jag gör fel, har ingen manual så vet inte hur jag ska trä den egentligen.
    Trådarna tvinnar sig i varandra och går av, är det någon som har en singer och vet hur man ska göra.
    Som det är nu så trär jag båda trådarna samtidigt och sedan i varsin nål

• charmmiss

Lilla krusbäret skrev 2007-10-24 19:15:38 följande:

charmmiss: Jag har visserligen inte en Singer men jag brukar trä trådarna för sig, alltså en åt gången, just för att det inte ska bli tvinn. Har funkat bra på min Bernette
    ok, tack för tipset, ska testa det!
  • charmmiss
    Gekko skrev 2007-10-24 19:33:42 följande:
    Charmmiss: om lilla krusbärets tips mot förmodan inte skulle funka så kan du väl testa att ändra trådspänningen? Har läst det nånstans (här?) att det kan hjälpa men har inte testat själv.
    ok. vad bra att veta. Får hoppas tipsen hjälper så att ni får se resultat imorgon
  • charmmiss

pocahontas- wow vad snygg, de klädda knapparna var ju jättetuffa på jackan.
    Storleken satt ju perfekt på henne, där lyckades du verkligen

Mimmi, har inte heller någon ork på kvällarna, vill bara varva ner då, dessutom är dottern så lättväckt så hon vaknar direkt av mitt gasande

• charmmiss

jica,
    på dotterns stickade mössa som är fodrad så är det langettsöm, tror det heter så, iaf sån söm som finns på fleecefiltar, på kanten som håller ihop mössan och fodret.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!