Inlägg från: lilla trollets mamma |Visa alla inlägg
  • lilla trollets mamma

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Stora lilla j, såå mycket fint du sytt! Vill också få tid vid symaskinen

• lilla trollets mamma

Sån skjortblus är jag sugen på och sy, någon som vet vart man hittar ett bra mönster? Har så mycket bomullstyger utan stretch som jag inte riktigt vet vad jag ska använda till.

• lilla trollets mamma

Förresten är det bara för mig som ottobres hemsida inte fungerar?

• lilla trollets mamma

Simpelt är bra! Har någon mått/bild så blir jag jätteglad
    Ska kolla efter Gynthers imorn på bibblan med.

• lilla trollets mamma

Weiho, var på bibblan idag och frågade efter Gynthers sy till barnen, trodde inte den skulle finnas kvar för jag har inte hittat den innan. Men jo, de hade lagt undan den i källaren för att det varit så få som lånade den (!) och ingen kö på den inte
    Berättade att den är väldigt poppis och biliotikarien berättade att hon hade en upplaga hemma, som jag kaaaanske får köpa, hoppas
    Hur var det nu med storlekar i boken? Sorry vet att det frågats om det innan men glömt bort nu.

Nicolesthlm, smart ifall man vill ha typ "syträff" eller liknande! Bor tyvärr inte i Sthlm men annars hade jag gärna hängt på

• lilla trollets mamma

Någon som vet hur mönstren i Sy till barnen är, stora el smÅ?

• lilla trollets mamma

Pochahontas, två tror jag, med mönster på båda sidor (3 o 6 mån på ena sidan, 1 år på andra och så ett till med 2 år på ena och 3 år på andra)

Tyras, nyfiken, på vad? (kanske du inte vill säga förresten)

• lilla trollets mamma

Stratus, så sover jag med hihi ligger längst ut på yttersta kanten av sängen även om jag inte behöver det..

yrväder, snygga brallor! Vad har du använt för mönster?

• lilla trollets mamma
    yrväder skrev 2007-11-27 19:58:46 följande:
    minilitenvi har nog alla jagat randig velour och enda stället som har är nog kalikå och dom tar 250-300 kr meternannars har neanobelle.se enfärgad velour i fina färger. och även mudd i lite olika färger samt randig. retrotyger i bomull finns iaf på www.superbuzzy.com/
    asch hade ju försökt förtränga superbuzzy-sidan
  • lilla trollets mamma

Hej! Skulle vara jättetacksam om någon här kan hjälpa mig med två små grejor, ska sitta och klippa till lite byxor ikväll. Har ett mönster i strl 86 men vill förstora till 92, hur mycket behöver jag lägga till ungefär? (muddbyxor)

Sedan funderar jag på ett annat par som ska ha plats till tygblöja. Räcker det att lägga till 1 cm uppe ungefär?

• lilla trollets mamma

yrväder! Tack, du är bäst! Vågade inte klippa innan jag frågat =)

Det är förresten den fina Hilcovelouren som ska klippas i, kom imorse =) Tusen tack till er i tråden som hjälpte mig hitta till neanobelles hemsida

• lilla trollets mamma

Nervous wreck, De flesta bomullstyger krymper runt 5% (om inte mer) så jag skulle absolut göra det, man kan ju köra snabbtvätt och styrka tyget om man vill.

• lilla trollets mamma

Hur är det, "stråna" på velour ska ligga uppåt va? Minns att jag läst det någonstans men sparade tyvärr inte länken...

• lilla trollets mamma

yrväder, jag tyckte mörkt brunt med lite mörkare rött band lät snyggt.

• lilla trollets mamma

Wihoo, fått mitt hemlispaket! Helt tokfint! Ska iväg till körskolan nu så blogguppdatering kommer ikväll någon gång :)

• lilla trollets mamma

Lilltå, skönt att höra att inte bara jag var ute i sista minuten Fiina klappar! God helg allehop också.

• lilla trollets mamma

Hej alla! Stort grattis till bäsarna i tråden :)

Har två små frågor som liksom har att göra med varanda lite...;
    Hur använder jag viledon (ska sy en handväska), har jag den klistriga sidan mot tyget eller den andra? Måste jag ha tyg emellan på båda sidor?
    Och hur får jag bort plasten som visst råkade fastna på strykjärnet..?

• lilla trollets mamma

Tjoho! Vad fina grejor ni knåpar!
    Hade ju en fråga om viledon några sidor bakåt, chansade iallafall och lade den uppåner och strök mot och det fungerade bra.

Tyvärr sabbade jag (förhoppningsvis inte) ett helt nytt strykjärn som sambon fick i julklapp, det var skyddsplast på som jag mitt nöt missade o se :( :( Någon som kan ngt husmodersknep för o få bort den brända plasten??

Well bild på väskan jag sydde av en gammal second hand-väska finns i bloggen: lovisasvardagsnoter.blogspot.com
    Jag använde förresten s&s velour till dekoration, helt förälskad i den så det blir nog fler alster av den... :)

• lilla trollets mamma

Förresten, det skulle jag ju skriva med, har blivit en pyamas i kanintyget några inlägg ner med men det har jag kanske redan skrivit här :)

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!