Inlägg från: lilla trollets mamma |Visa alla inlägg
  • lilla trollets mamma

Gokväll... Luke har härjat runt i sina nya brallor idag men när jag skulle ta av dem åkte ena tryckknappen av, suck. Har köpt från S&S, är det mycket enklare att få dem att sitta kvar med tång elelr? Och vilken var det isåfall man skulle köpa för att matcha med S&S knappar? Såå irriterande när knapparna åkerf av...

• lilla trollets mamma

aje, det funkar jättebra att vändsy men en liten bit får man lämna så att klänningen går att vända igen. Har sytt hängslebyxor så. Den sista biten får man sy för hand, eller så får man sy en dekorsöm hela vägen om på utsidan. Typ som när man syr en kudde..Vet inte hurjag ska förklara enklare

s fia! åååh så söt!!

• lilla trollets mamma

Kaldorei, krossad velour ser annorlunda ut men jag tror det funkar lika bra att sy med, men det 'är nog ingen stretch i tyget.

aje...insåg att jag lämnade öppet i benen och sydde där när jag sydde ihop byxorna så det blir ju inte samma sak, sorry att jag lurade dig. Men minns att det var någon här som sydde vändsydd klänning, var det Magda kanske..? Man kan ju lämna öppet i fodret annars, hela vägen om, och sy ihop till sist fast det är klart att det blir ju inte lika snyggt...

• lilla trollets mamma

Har knåpat ihop nya brallor till sonen, lovisasvardagsnoter.blogspot.com/
    ritade mönstret själv och det blev lite smalt, tur att det är trikåtyg. Ngn som vet vart man hittar bra, enkelt mönster på hängslebrallor?

• lilla trollets mamma

Pochahontas, naaw så söt!

• lilla trollets mamma

Kerstin, tack, ska kolla den!

• lilla trollets mamma

Hm...vet inte om jag vågar använda babycool-mönstret till hängslebyxor. Hoppas på att hitta Gynthers bok på bibblan istället...fast hur lätt är det...finns det inga andra böcker man kan hitta ett par enkla hängslebrallor i?

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!