Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

sarahl
    jodå det kan jag göra. Fixar det nog på fredag isåfall, beror på hur det blir med jobb imorgon.
    Du får väl hojta till om du hittar den på ditt bibliotek.

• yrväder

Nicole
    Det finns ett mönster i Anita Gunnars bok, sy till småbarnen eller vad den heter. Den ser exakt ut så, annars är det ett väldigt enkelt mönster, 4 tårtbitar som inte är så långa, dom ska sluta precis där öronen börjar, och sen är det en annan bit somser ut såhär
    mosskant.jpg

Mät runt hennes huvud, och så mäter du ut vart öronen är, och så gör dom som såna rundlar ner där på mönstret som är nog långa. (min bild är nog inte så proportionelig)

• yrväder

nån som har tips på hur man anpassar ett par muddbyxor så dom passar en blöjfri rumpa?
    Antar att alla mönster i storlek 86 är för blöjrumpor?

• yrväder

Stoff och stil har, roliga färger vet jag inte, men ungefär samma som tygaffären tror jag.

Cirrus skrev 2007-10-11 19:47:19 följande:
    En annan fråga, ni som använder mycket skåband, var köper man det billigast? Gärna i roliga färger också.Här i stan har jag hittat för 6-8 kr per meter.
    Sweatshirttyg är stickat, så det är elastiskt i sig. Så stoff och stils funkar utmärkt.
    lindalake skrev 2007-10-11 20:45:57 följande:
    usch, vad jag ställer massa frågor.Elastiskt sweatshirttyg? S&S har väl inte det eftersom deras är i 100% bomull. Tänkte sy en munkjacka enligt senaste Damnumret av Ottobre
  • yrväder
    Cirrus skrev 2007-10-11 21:07:51 följande:
    Vet du vad deras kostar?
    smal 1,3 cm 5 m för 16,95
    bred 1,8 cm 5 m för 18,95
    bred 1,8 cm 25 m för 59,95 dvs drygt 2 kr metern
  • yrväder

puffar...

yrväder skrev 2007-10-11 14:13:34 följande:
    nån som har tips på hur man anpassar ett par muddbyxor så dom passar en blöjfri rumpa?Antar att alla mönster i storlek 86 är för blöjrumpor?
  • yrväder

jo det ska jag göra i vilket fall, för hon är en smalis, men ska man minska nåt på grenhöjden oxå tro? och kanske på böjen i grenen? oj så svårt, får nog fråga på min mönsterkurs till veckan.

lilla trollets mamma skrev 2007-10-11 21:47:33 följande:
    yrväder, kan du inte bara göra dem lite smalare? Det behövs nog inte så mycket, fast klart svårt och veta hur de ska bli lagom...
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!