Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Jag har samlar-gener som här kastas inte något större än en vante typ. Blir rätt mycket tygskräp. Syrran har sagt att om man får så mkt tyg över när man syr, då har man köpt för mycket. Hon  är en sån duktig människa som kan köpa tyg till 3- plagg, sy dem nästan direkt o sen köpa nytt tyg. Jag handlar hur mkt som helst, utan begränsning o sen blir det liggande. Jag misstänker dock att min väntade leverans från s&s kommer bli använd rätt snabbt. Jag vill verkligen sy dynan, filten o väskan till nya vagnen o det mesta övriga är till beställningar.

Välkommen till min sy-blogg: happyhippo.squarespace.com/
  • Bibabba

Pocahontas: Jag har oxå alltid blivit sur över att tvillingnåls-sömmen blir så ful o bulloig. Men sen yrväder tipsade om stängd overlock (som finns på min vanliga Husqvarna) så använder jag den istället.

• Bibabba

Gecko: Vad kostade CoverPro maskinen? Jag vill ha både overlock o coverlock o det lär ju inte bli billigt direkt

• Bibabba

Jag gillade tyget med elefanthuvudena skarpt, så jag gläds just nu åt att Mairo ligger endast 3 mil härifrån

• Bibabba

Min lokala tygaffärhar fin, mörkbrun velour. Den är jättebred, närmare 2 meter skulle jag tro o kostar nog runt 140:- gissar jag. Om nån vill ha kan jag ju köpa o skicka.

• Bibabba

Corax: om du har nära till S&S kan du ju gå på sy-mässan i Malmö till våren. Tror den är 1:a helgen i april.

• Bibabba

Cirrus: Passpoalband är bomullsband med insytt snöre i, är tänkt att sys fast som dekor i tex sidsömmar på byxor (vanligt på träningskläder) eller runt kuddfodral. Jag skule inte valt dem. Däremot kan kanske anoraksnören vara en idé? Tvinnade bommulsband som påminner om runda skosnören till utseendet. Det finns bild på dem i katalogen nån stans vet jag.
    Annars har de väl band som är lite bredare än 5 mm, både sammetsband o satinband tror jag.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!