Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Charmiss: såhär står det ordagrant i  min husmorsbok:
    Spritpenna: rött bläck avhjälps med senap som får torka in o borstas bort innan plagget rengörs. Eller lös upp fläcken i lika delar glycerin , eter o rödsprit. Om glycerin ingår ska plagget efterbehandlas med tvållösning, annars tvättmedel. Enklaste hjälpen består av citronsaft o varmt vatten.

Välkommen till min sy-blogg: happyhippo.squarespace.com/
  • Bibabba

Mira: Färsk rapport från stan är att klänningstyget med lejon o giraffer o apor är från Åhlens. Det kostar 100:-/meter o är kraftig bomull.

• Bibabba

Zezzizz: Gummsan la in en länk til en traderaauktion på klänning i det tyget i tisdags eller onsdags. Leta bakåt i tråden o se om du hittar den.

• Bibabba

pocahontas: Jättefint, men jag undrar över fleecen. Är det polarfleecen som finns i massa färger, eller microfrottefleecen som typ finns i 3-4 färger o är "hårig"??

• Bibabba

Pocahontas: Om det är den håriga microfrotten så vet jag precis hur gossig den är, Valter har en filt i det tyget. S&S har trikå som matchar polarfleecen exakt, och denna borde ju vara samma. Heter nr 270233. Om man frågar nån av de som klipper i butiken o anger art nr så pekar de dig till rätt hylla.

• Bibabba

Satt nyss o funderade på vad vi ska ha för bild på julkort i år o kom på att V i tomtedräkt hade varit kul, men jag har ju nyss beställt från s&s (2:a gången i höst) o jag hade inte en tanke på röd velour då Man kanske kan göra en pepparkaksgubbe i stället? Eller ha en  grå tröja, röda manchesterbyxor o tomteluva?

• Bibabba

Mimmi: Va måste man sy av tygerna oxå? Jag trodde att man bara kunde köpa mer o mer tills skåpen svämmar över

Nu har jag gjort klart en beställd åkpåse (Hål för sele återstår men måste mätas i hennes vagn). Funderar på vad jag ska sy nu. Kanske sa sy nåt till mitt eget barn som omväxling.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!