Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

150 är väl okej för ett par muddbyxor, men 100 kr är lite för lite tycker jag.

• yrväder

Jo det skulle man ju kunna göra isåfall. Tyvärr är det dåligt om marknader här norröver. Jag har pratat med min frissa, som brukar sälja lite grejer nu och då utan att ta nån provision, så jag ska ev få hänga upp lite grejer där som folk kan kika på och så lite mindre grejor som dom kan köpa på en gång. Sen har jag pratat med en bekant/ingift släkting som frågade om jag var intresserad av att ha nåt liknande ett klädes-party, där folk kan få kika på tyger och färdiga plagg, och sen beställa.

Botilda skrev 2007-10-09 14:21:36 följande:
    Yrväder, jag tror inte på att sänka priset på Tradera. Möjligen om du kallar det för rea eller på annat sätt påtalar att det är hälften av det riktiga priset. Annars får du fel kunder. Tror jag. Är det inte med Tradera ungefär som med loppisar - köparna är ute efter fynd. Superbilligt eller kända märken som är slut i butiken. Jag vet att vissa lyckas, men många många säljer sina muddbyxor för en femtilapp.Neggobotilda slår till ;-( Jag tror mer på att stå på marknader. Om ett par helger är det t.ex. barndagar på Street i Stockholm, Merkando i Malmö verkar bra och säkert finns det flera julmarknader där man skulle kunna sälja. Eller hitta ett barnvagnskafé som kan tänka sig sälja lite kläder också.
  • yrväder

botilda
    tack för tipsen=) Vi börjar med klädparty, så får vi se vart vi slutar

• yrväder

pocahontas
    det skulle väl vara hilcos trikå då, men den är ju oxå dyr, även om den är bredare.
    Stoff och stil har ju sin muddvävstrikå, och den kan väl tänkas vara lite stabilare, och är inte så dyr.

Problemet med billig trikå är ungefär som billiga kläder, dom tappar formen totalt efter några tvättar, jag har tex provat sy en body med kuverthals i nån billig stuvbit jag köpt, och det var en besvikelse, för efter ett par tvättar så var den oanvändbar för att halsen var helt förstörd.
    Jag förstår att du tycker att e-slöjds trikå är dyr, men å andra sidan håller den samma kvalitet som tygerna i pops kläder, till ett billigare pris än att handla där. Jag tycker det är trist att lägga ner en massa tid på nåt som förstörs i tvätten.

Men prova stoff och stils trikå, den kan nog tänkas vara ett mellanalternativ.
    Annars har neanobelle kampanjpris på sin trikå just nu.

• yrväder

om du vill ha numret som är ute nu, gå in på www.interpress.se och sök på ditt postnummer

zasata skrev 2007-10-10 11:55:36 följande:
    men vart kan man få tag i den tidningen...?ni som syr egna mönster, har ni tips hur hur man ska göra?
  • yrväder

sarahl,
    det finns i ottobre, men det är tydligen hiskeligt bred....men den går ju säkert att smalna av.

• yrväder

det är väldigt olika från mönster till mönster, jag har sytt av muddbyxan i nr 3/06 samt bodyn och omlottröjan i nr 1/06, bodyn i nr 5/06 och de tredelade byxorna i nr 1/06 och dom har suttit finemang och varit normalbreda, tredelsbyxorna är lite breda, men det ger bara ett snyggt pös.

lindalake skrev 2007-10-10 15:27:01 följande:
    Kollade måtten ottobre har till storlekarna. Redan där märker man ju att kläderna måste bli jättestora. Har man en riktig tjockis kanske...Jag hoppas att jag kan justera mönsterna, är nybörjare på det här.
  • yrväder

En del upplever att deras storlekar är ungefär en storlek större än köpeskläder.
    En teori som jag har är att köpeskläder är upp tom en storlek, dvs storlek 62 har dom tom dom är 62 cm långa, medan ottobres storlekar är från, så 62 har dom from dom är 62 långa.
    Men det är ju bättre med för stort än med för litet, så ta den storlek han har nu, och så får du se, i värsta fall får han växa i det.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!