Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

på babyproffsens(?) åkpåse är det en dragkedja mitt fram och sen är det i botten två dragkedjor som går ihop på mitten, och sen för att det inte ska bli ett kallt lufthål där dragkedjorna möts så är det en liten flärp som man fäster med kardborre.
    Dom går att ha som lekfilt, min kusin har en sån.

• yrväder

ett problem som jag ser det, jag som försöker sälja lite på tradera är att det kryllar av folk som tar typ 59 kr för en förklädesklänning, och oftast går inte priserna upp så mkt mer heller.
    Problemet är ju att dom drar ner alla, iom att folk då tycker att man inte ska behöva betala mer för "hemsytt"

• yrväder
    charmmiss skrev 2007-10-09 11:30:33 följande:
    jag fattar ine heller hur man kan sätta ut klänningar och byxor för de summorna på tradera, det är ju knappt materialkostnaderna, sen ska man packa dem och betala traderas avgifter, då går man ju minus.
    Jag håller med, och visst var jag dålig på att ta betalt i början, jag var mest överlycklig över att nån ville köpa det jag hade sytt. Men som dom andra säger, när man letar massor efter ett tyg, just för att kunden vill ha det tyget, då får dom räkna med lite högre priser. Sen är ju frågan om dom som säljer velourbyxor på tradera använder hilcos velour, eller nån billig som dom köpt i den lokala syaffären?
    Och när man offrar sin egen sytid för beställningar, då vill man ha betalt för det iaf.

Den här tog iaf priset.
    www.tradera.com/Underbar_plyschklanning_-auktion-49109988
  • yrväder

happy hippo
    nej, det är ju olika det där, men sundbybergs textilcentrum är ju rätt billiga.

Jag kan skicka en bit till dig, har både gammelrosa, gul och röd. Nån speciell färg du vill ha?

• yrväder

rumba här i stan säljer ju c mig kläder. Tror inte det skulle va svårt att få börja sälja där, men det känns som ett gigantosteg, för då måste jag dels vara eget företag, köpa in tyg från grossister för att få ner priserna eftersom en butik lägger på sin provision. Och så måste man sy ganska mkt.

Synd att e-slöjd inte säljer som grossist till företag....

• yrväder

nja hilcovelouren är inte tjockare än vanlig velour, men enligt utsago så ska den hålla både form och färg och mjukhet tvätt efter tvätt. Jag har iaf upplevt att billig velour blir som så frotteliknande när den har tvättats för mkt...

• yrväder

cirrus
    nåt plagg och kanske nån sån snuttis med lappar runtom? Kanske nån mjukisskallra av nåt slag?

• yrväder

jag har funderat på att gå emot mina principer och sy ett gäng plagg av alla mina tyger som jag har liggandes, och så lägga ut på tradera för billig peng så att folk får upp ögonen för mina grejer, då kanske dom senare kan tänka sig att betala mer när dom ser att det är bra grejer. Fast jag vet inte om det funkar. Isåfall så rensar jag ju bara upp bland mina tyger och går precis plus på allt...
    Undra hur dom som säljer mkt och dyrt på tradera började....?

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!