Inlägg från: lilla trollets mamma |Visa alla inlägg
  • lilla trollets mamma

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Tyras, mm precis

Gummsan82, ja förälskade mig helt i den funderar på om man kan använda den bruna "modemanchestern" (har jag för mig den heter) från S&S, tror det skulle bli ganska snyggt... Någon som sett den "live" och vet om den skulle passa till höstklänning?

• lilla trollets mamma

Nicole, grattis!!

flowers78, välkommen hit, varning bara tråden är något beroendeframkallande

• lilla trollets mamma

yrväder, kan du inte bara göra dem lite smalare? Det behövs nog inte så mycket, fast klart svårt och veta hur de ska bli lagom...

• lilla trollets mamma

Åh, vad sugen jag blir på att börja sy när jag läser här... Just nu finns noll ork till det tyvärr men kanske kanske i helgen.
    Har gått igenomoch städat bland mina tyger och sybehör och insett att jag väll egentligen verkligen inte behöver mer tyg just nu men ska ändå beställa lite från S&S, måste ha lite sytillbehör iallafall...
    Well nu ska jag komma till saken, nyfiken på hur ni förvarar era tyger och jox? Har ni dem lättillgängligt eller undanlagt? Nåt smart förvaringstips?

Och så undrar jag om ngn beställt teddyfodret i S&S och hur det är på insidan, vissa teddyfoder kan vara ganska "hårda" på baksidan liksom..

• lilla trollets mamma

Tack för alla förvaringstips, just nu är soffan den plats där jag samlat allt (den syns knappt, det ser verkligen för j...ligt ut i vardagsrummet just nu) men nu är det iallafall sorterat!

Stuvar tänkte jag spara i en genomskinlig låda, de minsta slänger jag men lite större kan man ju använda som applikationer, stoppning eller småprylar.

Stratus, hm det var mintanke först att köpa några backar och samla i men det känns som jag kommer röra till det ganska snabbt..
    Kanske får fixa en garderob elelr byrå eller något istället, har inte så mkt plats bara.

Nicolesthlm, vad har du använt för mönster till den snygga mössan?*vill ha*

• lilla trollets mamma

Nicole, oki vad typiskt den lämnade jag tebaks till bibblan i förrgår, fast jag missade rita av mönstret till mössan, fårväll låna om den :)

Gekko, SÅÅÅ JEKLA SNYGGT!! Såg aldrig den du ritat av på Lindex, antar den tog slut fort, men givetvis ska jag ju sy en! smart :))

• lilla trollets mamma

shadow, vad sitter du o syr på?

• lilla trollets mamma

shadow, oki, visa gärna sen

aaw finns den kvar på lindex, då kanske den inte hade kommit dit ens när jag kollade, nu blev jag glad ja men då löser jag ju självklart det så att jag köper den o syr en i annan färg (för sonen har ju inte alls tillräckligt med kläder redan, ähum.... )

• lilla trollets mamma

Hm, jag ska beställa mudd från S&S men i katalogen är ju de flesta kläder sydda i mudden, är den väldigt tunn eller? Ville ju helst haft den som har många snygga färger men för att den ska bli riktgit stadig (till muddbyxor och så) kanske jag måste köpa den kaftigare då? Hur har ni gjort?

• lilla trollets mamma

shadow, smart form du gjort på haklappen. och snygg bärsele!

Hittade den snygga overallen på Lindex men den fanns bara upp till strl 80, så jag tänkte fixa iordning en i strl 86 sen när jag köpt den i 80 och kan rita av. Gäller 1,5-2 cm tillägg då med?

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!