• Gekko

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Kojje skrev 2007-12-18 16:26:07 följande:
    Gekko- jag tycker texten blir så stor när man förhandsvisar bilden, o era texter ser så propotionerliga ut, så det var därför jag blev lite osäker. Man kan ju inte ställa in storleken på texten utan bara välja typsnitt, vad jag förstår?!
    Texten blir helt olika stora beroende på om man har en symbol och hur mycket text man har. Jag har ett band med en krona och "Gekko" sen har jag ett band där det står "Gekko Gekko" så att jag kan vika det dubbelt. Det bandet där det står två gånger blir ju texten mycket mindre men jag gillar båda! Vad tänkte du skriva? *nyfiken*
  • Gekko

Tack!! Vad snälla ni är! Har precis ätit födelsedagsmiddag, vi som aldrig äter ens halvfabrikat har ätit köppizza , men vi går nog lite på knäna för tiden. Nog med gnäll! Fina presenter har jag fått också

kojje: jag undrar om det inte tog 10-14 dagar, kan det stämma? Coolt namn förresten

• Gekko

Lilltå: 6/07 har prematurkläder och kläder i små storlekar vilket inte är så ofta. Så om du har planer på att sy till små nyfödingar rekommenderar jag det. Sen finns mönster på omlottbody också vilket för mig iallafall var väldigt efterlängtat!

• Gekko

Tack förresten för alla gratulationer! Just nu känner jag mig lite som en wannabe i tråden här. Hänger runt och läser men har inte den minsta ork att sy själv...

• Gekko

Lilltå: just det, min mamma har sytt jättesöta kappor till de större barnbarnen (5 och 6 år) från det numret, lite omgjort mönster men jättesnyggt!

• Gekko

Cirrus och Morvern: jag förstår hur ni känner det! Själv fasar jag inför tvåbarnschocken men tror ju att det kommer lugna ner sig så småningom så jag får sytt igen om ett litet tag! (Annars har jag beställt alldeles för mycket kanintyg )
    Ops, måste sticka till BM...

• Gekko

morvern skrev 2007-12-19 11:19:10 följande:

Gekko; ja du får ju inte lägga ned helt! Din blogg är ju ett av guldkornen o en stor anledning till att jag bestämde mig för att testa sy....
    [/citat]

Oj, vad kul att höra! Lägga ned helt kommer jag nog inte göra men är rädd för var jag skall ta tiden och orken ifrån ett litet tag här nu, jag får helt enkelt använda er och alla bloggar till att hitta inspiration!
    Lilltå skrev 2007-12-19 11:52:29 följande:
    [citat]
    Ah, lyckades precis själv. Tar dock gärna emot tips om bra nummer ändå för det tar ju lite tid att bläddra igenom.....Har för mig att det är några nummer som ofta är uppe till 'diskussion' här.
    Mitt stora favoritnummer som jag ständigt återkommer till är 5/06, har sytt ur det till min tjej från hon var typ ett drygt halvår och tills nu. Kolla in det på hemsidan!
  • Gekko

Nämen åh, så där har jag gjort förut. Fel!
    Först är det ett svar till Morvern och sen till Lilltå... I inlägg nr 3710 alltså.

• Gekko
    GOBLIgobli skrev 2007-12-19 19:00:31 följande:
    Har ni sett?!?! www.tradera.com/Nytillverkat_trikatyg_i_70_ta...(Inte min...)
    Åh vad kul! Hoppas för hennes skull att den går upp mycket! Jag har precis handtvättat min pyttelilla bit och tänker sy en liten liten snutte utav den som bebisen kan ha i BB-bubblan Kan säga att jag är rätt så allvarligt kär i det tyget och läääääääängtar efter stora leveransen!
  • Gekko
    GOBLIgobli skrev 2007-12-19 19:16:39 följande:
    Har nu skickat mail till Jenny och beställt, hihi! Men ni förhandsbeställare fick det väl billigare?Gekko, hur många meter tog du?
    Säkert att du vill veta? 12 meter!!!! Fast jag har ju inte tänkt sy av allt på en gång. Grejen var att vi visste ju inte när vi startade det hela om vi skulle få ihop till 200 meter och jag ville verkligen vara med och ge Jenny mitt stöd. Men jag ångrar ju inte nu som jag har känt tyget i min hand och vet hur härligt det är! Färgen är riktigt skön varmt orange åt det gula hållet och känns verkligen verkligen 70!

Kul att du också beställde, jag tror man kommer bli toksugen på det tyget ju mer man ser det runtom i bloggarna! Jag misstänker ju att jag inte får sytt så mycket framöver som sagt så jag kommer väl surfa runt i mån av tid och sukta efter kanintytid
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!