Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

ullerull
    amningskläder kan väl vara snygga?
    Tackar Jo, det har blivit lite egna kläder till mig själv, och mer ska det väl bli nu när jag går mönsterkonstruktionskurs. Jag skulle vilja lära mig sy ett par jeans, med detaljer och allt.

tja, jag följde resten av skaran i sytråden , ledd av happy hippo? och bytte namn till mitt namnband/märke.

• yrväder

sarahl
    blogspot.com har jag, tycker den var enkel att skaffa, och väldigt enkel att använda.
    En del har tydligen haft problem med att uppdatera ibland, men det är då inget som jag har stött på.

• yrväder

linsar
    hm, jag kör med en annan söm numera, och har inte använt tvillingnålen på länge. Men jag har fått höra att den går upp pga av att trådspänningen på undertråden är för hård, men jag har inte provat fixa det.

Gekko
    det är inte vid fästningen det har gått upp för mig, utan undertråden har gått av....

• yrväder

idag har jag sytt ett par muddbyxor och en tunika, allt i velour. Bild kommer imorrn.
    På kursen har jag ritat mönster till en tunika till Jossan som jag även hann sy, och till det ska det bli ett par pöstajts ala meandi, i orange stretchfrotte=)

• yrväder

doris
    det går nog, på låg värme, tror jag. Men det kan nog krympa en hel del....linne har en tendens att krympa mkt.

• yrväder

lallan
    jag har gjort dom i storlek 1 år och Liam 2 år och storlek 92 kunde precis på gnällen ha dom. Lite för korta i grenen...

• yrväder

thea
    vim på flaska funkade på mönstermellanlägg och fleece iaf. alltså inte den på spray. häll på och låt verka ganska länge.

• yrväder

sarahl
    jag sydde premiskläder i strl 44 till en kompis som fick tidigt. Men dom hade dom inte förrän efter ett par veckor, för dom fick sån solljuslampa i kuvösen, så dom kunde inte ha kläder.
    Jag köpte en body och ett par byxor på åhlens och mätte.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!