Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Nu har jag varit på första träffen på mönsterkonstruktionskursen och det verkar jättelovande, med en inspirerande ledare som låter en välja vad man vill göra, och som anpassar hejvilt. Så hinner jag bara med nu så ska jag få lära mig att rita både grensömmar och armhål från grunden. Samt även lära mig lite mönsterkonstruktion på barnkläder
    Och så är det ett gäng sköna gamla tanter med (60+) som verkar ha hur mkt tips som helst.
    Bland annat fick jag veta att jag har väldigt lång rygg, och det är därför jag får så ont i ryggen när jag syr, jag har för lågt bord. Så nu ska detta åtgärdas med höj-och- sänkbara ben från ikea.

• yrväder

jag vet faktiskt inte. Undra hur såna tryck man skriver ut på skrivaren är gjorda....kanske får köra på sånt istället....

Carolina84 skrev 2007-10-05 08:35:57 följande:
    Från föregående trådDet finns ingen form av fixerings sprej som gör det möjligt för vattentvätt då?
  • yrväder

Jag måste ju få tipsa om en otroligt smart sak som google har kommit med, får se om jag lyckas förklara på ett begripligt sätt bara

Heter iaf google reader, och funkar så att man lägger till de bloggar man regelbundet läser i denna. Sedan går man in på sin google reader, och där kommer det hela tiden upp alla nya inlägg som man inte har läst. Ungefär som ett nytt mail. Sen kan man även stjärnmärka inlägg, om det är en ide man vill sno men inte har tid med just nu.

Hur gör man då?
    Tja, först måste man skaffa sig ett google-konto om man inte har det. Sen går man in på www.google.com/reader där man får logga in.

För att lägga till bloggar så gör man följande.
    På dom flesta bloggar så står det längst ner på sidan: Prenumerera på: Inlägg (Atom)
    Klicka på denna så kommer ni till en sida där ni får välja att lägga till denna blogg, välj då google reader. Sen kommer den automatiskt in i eran reader, där ni kan göra mappar för olika sorters bloggar om ni vill.

På en del bloggar finns det inte den där länken längst ner, då finns det istället en liten symbol i listen som är antingen till höger eller vänster. det kan står rss bredvid den och den är orange, ganska liten och det ser ut som att det kommer musik ur den
    Om ni kollar på happy hippos blogg så finns den där till vänster, det står journal rss bredvid den.

Hoppas någon fattade min tjorviga beskrivning, om inte så får ni fråga. Iaf tycker jag att den är jättebra, man slipper gå in på 30 olika bloggar varje dag för att se om dom är uppdaterade.

• yrväder

kerstin
    jag har försökt hålla mig till sybloggarna i den där readern, och det har gått bra, så jag har väl mellan 8-15 nya inlägg att läsa per dag. Men min pojkvän har lagt till allt möjligt och det är inte ovanligt med 100 per dag i hans

Perrans att du ska dit jag har inte kommit mig för att beställa ännu.
    Men iaf är det bara en del jag behöver, dom har nämligen dom där taggtryckknapparna i lösa delar om 500-pack, och det är bara taggdelen jag behöver. Resten har jag. Ska leta åt artikelnumret i katalogen. Vill du att jag sätter in pengar i förväg? tror dom kostar 70 kr....

• yrväder

kerstin
    i katalogen heter de tryckknappar storköp, påsar med 500 st av samma del
    det ska va dom blanka och delen heter ring, och har art nr 45010 och kostar 69,95

Skulle dom mot förmodan vara slut så får du gärna köpa 2 förpackningar av art nr 45026 som är förpackningar om 50 set, och dom kostar 49,95 /st

Tackar så mkt

• yrväder

kerstin

Tror nog att posten är billigast och bäst, det är ju inte så stora grejer det handlar om=)
    Inboxar adress.

• yrväder

Jaha, och vem var det som hade mönster på en lodger bunker i sitt galler??

Skulle behöva göra en lista på såna där braiga mönster nånstans

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!