Inlägg från: Stratus |Visa alla inlägg
  • Stratus

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Fniss, nej inte min man heller. *asgarv* Men jag tror absolut att han skulle gilla dem!

Satt förresten och surfade upp Bibbis sybehör. Jag behöver inget just nu, men tänkte bara kolla hennes utbud. Och då upptäcker jag att hon bor inte alls långt från mig! 3 mil bara! Ni som beställt av henne, yrväder, visst gjorde du det? Tar hon bara hem på beställning, eller har hon något sortiment i lager?

• Stratus

Jag skulle säga rakt väst. Jag bor i Kolmården, och hon i Nävekvarn. Drygt 3 mil emellan.

• Stratus

Jag skulle vilja köpa tryckknappar billigt. Man kan ju inte hålla på att köpa 10st för 46,50, eller vad det nu brukar vara. Visst hade S&S billigt i storpack också. Jag kollade ju deras katalog på nätet, men nu verkar den vara försvunnen... Men jag har länken på jobbet, ska kolla i morgon. Jag hade hoppats på att jag skulle hitta när jag var på utförsäljning i fredags, men han hade inte särskilt mycket sybehör alls. Mest tråd.

• Stratus

OK, men jag var in en snabbis härom dagen och tyckte att den var lite svår. Rättare sagt så hittade jag inte det jag letade efter. Men jag ska testa igen.

Tyras, vilka fina virkade djur du hade gjort. Såg också dina sovande barn (gudomligt!) och började längta efter min egen sovande skrutt som ligger i min säng och trynar. Ska nog krypa ner där nu. Hon har en tendens att vilja ligga just där jag ligger, så jag ligger som en tarm längst ut på kanten. Men jag har vant mig, och jag sover där även när hon inte ligger bredvid mig. Go natt, vi skrivs i morgon.

• Stratus

Snyggt yrväder! Såna skulle jag behöva, med lite extra plats för magen.

• Stratus

God morgon!
    Här hade inte mycket hänt sen igår kväll.
    Jag hittade i alla fall länken direkt till S&S katalog, om nån är intresserad. (De flesta av er här får den nog hemskickad... )
    http://ipaper.ipapercms.dk/stofogstil/Sverige/2007/modekatalogetFall07
    Det ser inte bättre ut än att jag måste beställa lite. Inte för att jag behöver, men har man väl börjat kika på tyger så är det ju svårt att sluta...

• Stratus

Trist Sopheia. Finns det ingen annan i närheten med mindre fötter som kan ha dem? Då blir det i alla fall lite roligare...

• Stratus

Hihi.

Ja, fördelen när det är så lugnt här i tråden är väl att jag får mer gjort på jobbet...

• Stratus

Välkommen Orzia1. Och lycka till. Bäddset är väl perfekt att börja med. Man syr ofta i "lättsydda" tyger, och det är mest raksömmar.

• Stratus

Nicole, kunde inte se tyget eftersom auktionen var avslutad. Men grattis Själv sitter jag och klurar på om jag ska beställa från S&S eller inte. Behöver verkligen inte mer tyg...

Snygga jeans, yrväder. Jag har ett par gamla som jag ska slakta och sy till dottern hade jag tänkt, så det blir kanske lite idestöld.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!