Positiva saker till vaginal födsel
Varför är det positivare att föra på "det vanliga sättet"?
Ge mig massa anledningar till varför det är bättre än snitt och så vidare !
Varför är det positivare att föra på "det vanliga sättet"?
Ge mig massa anledningar till varför det är bättre än snitt och så vidare !
Vaginal förlossning är NATURLIGT! Det är orsak nog!
Människan är gjord för att klara av det.
Vaginal förlossning är den narturliga gången...för mamman OCH bebisen.
Varför lägga sig under en kniv om man slipper!?
Jag har fött tre gånger och alla "normalt" och är glad att jag sluppit kejsarsnitt!!
Jag är också glad att jag slapp KS, men däremot hade det blivit nödvändigt så hade jag inte känt mig mindre kvinna för det.
Snitt är en operation och kroppen tar längre tid på sig att läka då.
tänkte på en sak angående EDA.. har läst att man inte får påfyllning om det närmar sig utdrivningsskedet... har man inte rätt att kräva det :/ ?
tänkte på en sak angående EDA.. har läst att man inte får påfyllning om det närmar sig utdrivningsskedet... har man inte rätt att kräva det :/ ?
Rätt vet jag inte men EDA:n kan ju göra så att krystvärkarna avstannar. Det drar ju ut på det hela. Jag fick tex värkstimulerande dropp.
Jag skulle gärna klara nästa förlossning (om ca 25 dagar) helt utan EDA. Den bedövar visserligen bra men det finns ju lite biverkningar (för vissa iallafall).
man får bära på sitt barn efteråt.
man får bära på sitt barn efteråt.
Inte läst tråden.
Jag tycker att det är urballt att föda barn. Jag har inte snittats så jag kan inte jämföra med det, men jag är jätte rädd för att bli tvungen att snittas med ett kommande barn.
Att kämpa & krysta ut sitt barn, att KLARA AV det, det är skithäftigt ! Man är så stolt efteråt. Jag längtar tills nästa gång !!