• Copy Cat

Någon som fått beskedet att ha kromosomfel efter en missfallsutredning?

Jag undrar om det finns någon som genomgått en missfallsutredning och där provsvaren visar på kromosomfel på dig eller din make/maka? Vad sa läkaren till er därnäst? Vad föreslog denne att ni skulle göra? Finns det överhuvudtaget något att göra?

Anledningen till att jag frågar beror på att jag själv dessvärre fått tre missfall och har fått göra en missfallsutredning. Nu inväntar jag provsvaren och det beräknas ta 2 veckor till och det känns som evigheter tills dess.

Någon?

• Svar på tråden Någon som fått beskedet att ha kromosomfel efter en missfallsutredning?
  • Copy Cat

Jag puffar lite igen....

Någon?? Kanske?? Inte??

• Copy Cat

Tack Ella3 för att du delade med dig av dina erfarenheter. Riktigt trevligt att läsa om att ni har två friska och härliga barn som blivit till helt utan "hjälpmedel".

Vi har fortfarande inte fått svar på proverna från missfallsutredningen och kommer att få vänta ytterligare i två till tre veckor. Vi får helt enkelt avvakta och se vad provsvaren säger.

Jätte tack för att du svarat!!

Kram kram

• Copy Cat

Skattsessan; Beklagar verkligen dina missfall. Jag har "bara" haft tre missfall men känner också att det är väldigt jobbigt. Vi är också inne på adoption =). Var på föräldrakursen i helgen som gick och det var riktigt riktigt bra. Jag och min man känner att det är inte värt all den ledsamt och besvikelse som blir efter ett missfall. Någonstans måste man ju själv inse att "nu räcker det" och sen gå vidare för att se om det finns några andra alternativ. Vi kommer att vänta in svaren från missfallsutredningen och sen vilka resultat som blir. Men förmodligen kommer vi stå fast vid adoption. Det känns som en fantastisk möjlighet och jag har aldrig sett min man så engagerad innan =).

Jag önskar dig all lycka!!!!

Kram kram

Svar på tråden Någon som fått beskedet att ha kromosomfel efter en missfallsutredning?