• faffner

Är i v 27 och börjar bli rädd.

Jag börjar bli rädd för förlossningen, rädd för att få en barnmorska som är dålig.

Rädd för att något ska gå fel med barnet.
    Rädd för att inte hinna till sjukhuset och föda.

Rädd för smärtan och rädd för att inte "våga" krysta om det är mycket "folk" där inne.

Mest av allt är jag rädd när vi får hem henne att jag ska göra fel. Att jag inte ska veta hur man gör med en liten bebis.

• Svar på tråden Är i v 27 och börjar bli rädd.
  • faffner

Aaaw vilka peppande ord :) Thanx.
    Men vad är en AURORA BM ?

Virriga familjen skrev 2007-09-29 14:41:04 följande:

Sluta tänk så och försök tänka positivt! Att det här ska du banne mig klara av! Det kommer att göra ont och det kommer att vara jobbigt, men du ska kämpa och ge ditt allt och det kommer att gå BRA! Läs inte om hur hemskt det har varit för andra och sitt inte och kolla upp vilka fruktansvärda tragedier som vissa råkat ut för. Läs några positiva berättelser och peppa dig själv. Det är bara du som mår dåligt i onödan om du sitter och är rädd. För skulle det hända något så ta i tu med det då istället.Och känner du att du är så rädd att det är jobbigt så kontakta din närmsta AURORA BM och se till att du får prata om det.Lycka till!
  • faffner

okej. Vart kan man träffa dom då?

Cleo4 skrev 2007-09-29 14:44:51 följande:
    Jag var också lite nervös för förlossningen och att göra fel och plötslig spädbarnsdöd och allt som finns. Men så gick jag på en förlossningsinformation på det sjukhuset jag tillhör. Där fick man träffa några barnmorskor och dem berättade steg för steg vad som händer och kan hända men som inte är så vanligt. När jag märkte hur säkra dem verkar vara på sitt jobb så blev jag lugn..sen på nåt sätt så växer rädslan bort under graviditeten tycker jag.
Svar på tråden Är i v 27 och börjar bli rädd.