Inlägg från: bez |Visa alla inlägg
  • bez

Israel/Palestina

teek taak skrev 2007-10-29 00:39:39 följande:

Ett faktum? Enligt vem/vad?
    Never mind. Orsak har en verkan ändå...
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 00:41:02 följande:

Jag såg en amerikansk film om det. Är du religiös bez?
    Oh no, jag förstår bara mig på verkligheten och de konsekvensert våra handlingar för med sig. Talar emot religion och bråk om tid. Det är ologiskt och resultatet blir som en chock för hjärnan för allas hjärnan eftersom vi ändå är på tal om en global katastrof.
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 00:46:38 följande:

Okey för mig att du inte vill svara på frågan, det gör dock inte dina inlägg förståeliga. Först paratar du om anti-krist sen om domedagen. Jag kan inte se ett samband mellan dem.
    Oroa dig inte... du kommer att förstå SEN.
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 00:48:10 följande:

Hmmm fast anti-krist är ju en kristen term. Icke religiösa tror inte på sånt. Ja jag är medveten om den globala katastrofen. Har läst mig på lite.
    Någon term måste jag använda mig av för att göra mig förstått. Att DU förstår är inte så viktigt just nu.
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 00:52:01 följande:

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:49:31 följande:Definera vad israels folk för något. Är det judar? israeler? Finns skillnad. Judar är en folkgrupp som jag inte har något emot. israeler är inte en folkgrupp. Påhopp är kanske fel ord. Avsky israels politik är rätt. Avsky zionism är rätt. Blev du klokare nu? Om inte VG läs mina tidigare inlägg.
    Det handlar om ideologierna, den krampaktiga viljan att hålla fast vid ålderdomliga seder som inte passar in i ett civilicerat samhälle, samma budskap har jag till zionisterna. 1-1, hur många ronder ni ska ta vet jag inte men stopp kommer det att bli lagligt eller inte.
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 00:55:28 följande:

Nej kanske inte för det verkar kryptiskt. Vill du inte göra dig förståeligt? ALltså när man pratar om en sak så ska man vara klar så att andra förstår. Jag vet inte.
    Jag är nästan för tydlig, är säker på att de som läser är fullt förstådda med att jag personligen inte gillar tanken att låta två extrema ideologier skapa global katastrof, till led av att ni inte kan enas om tider och profeter. Det är utopi att ni kommer att finna ro med varandra, konflikten är framkallad av er själva. Det är inte MIG du ska fråga dessa saker om, du bör vända dig till dig själv och fundera om det är värt det ?
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 01:02:15 följande:

Ärligt talat så förstår jag fortfarande inte vad du menar. Det är kanske lika bra. Nu ska jag stänka av min burk.Godnatt bez
    Cool. Jag har TID att kivas
  • bez

Lika bra att inte leka helig då man inte är det... hmm

• bez

"Jag kan för mitt liv fortfarande inte förstå hur en diskussion här ska kunna hjälpa de stackars människor som ska dö i alla dessa krig och oenigheter. Det måste väl alla vara eniga i, att det är fruktansvärt."

Det är fruktansvärt att vi ska dö för någonting vi inte ens valt. Allt börjar i tanken och detta är det bästa sättet att göra det man kan till man inte kan som människa i dessa tider.

• bez

Fula Fisken skrev 2007-10-29 01:21:23 följande:

Det står om teckan som ska visa sig den "sista tiden". Men det är ingen som vet hur länge den sista tiden är.Handlar mycke om oroligheter världen över och om naturkatastroferna ska bli fler o ske oftare.. O det kan man ju faktiskt säga att det blivit med tanke på växthuseffekten osv..
    Som jag förstår det (använder nu ordet antikrist i brist på annat) är ju antikrist redan här. Vad menas med den yttersta dagen eller vad det kallas ?
  • bez

Fula Fisken skrev 2007-10-29 01:25:27 följande:

Min tolkning av antikrist är djävulen. O ja, han finns ibland oss i allt ont som sker i världen.Den yttersta dagen ska Jesus återvända o ta med sig sitt folk..
    Aha ok... tack
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 04:06:41 följande:

"Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?"
    Väljer inget
  • bez

Chana skrev 2007-11-01 12:45:02 följande:

Hej kan du vidareutveckla detta lite?
    Hat finner inga gränser.
  • bez

"Den värsta sortens människor är de som ser vad som pågår men inte höjer rösten."

Jag skulle göra det bara jag visste vad som verkligen pågick.
    Fast det är inte sagt att man KAN höja rösten för det, det kanske inte finns någonting att höja rösten för/emot ?

Men såpass kan jag säga att blod flyter.

• bez

drSteffo skrev 2007-11-01 13:19:57 följande:

bez skrev 2007-11-01 13:13:46 följande:
    Är man beläst i frågan (har en hel bokhylla fylld med litteratur i ämnet) är det inte speciellt svårt. Att dessutom föra samtal med israeler och palestinier och få uppgifter i första hand hjälper också till. Att ha besökt området kan också ge en bra fingervisning.
    Givetvis, ligger lågt inte ska man gapa om det man inget vet om i princip som mig, därav min nutralitet. Intressant är det dock...
  • bez

teek taak skrev 2007-11-01 19:15:00 följande:

Free Spirit skrev 2007-11-01 18:06:44 följande:Det är faktiskt inte bara han som har det lite svårt att förstå norska. Vi har varit fler som bad om hjölp för att få översättning.
    Och det är alla glada för ?
  • bez

Chana skrev 2007-11-01 20:48:15 följande:

Ah förlât om jag undvek nâgot det âr sâ svârt att hinna med att svara alla .Därfôr att det har kanske varit mycket sjâlvmordsmombare och det mâste hâllas koll pâ men jag hâller verkligen med om att det vore bâttre om sjâlvmordsbombarna kunde sluta med det sâ det palestinska folket som vill leva i fred kunde rôra sig fritt.
    ... och VILJA samarbeta.
  • bez

Chana skrev 2007-11-01 20:52:38 följande:

teek taak skrev 2007-11-01 20:44:57 följande:jag kan svara lite pâ detta: den palestinska partiet fatah âr "vân" med israel just nu och vill fösôka hitta lôsningar tillsmansa till fred medans det palestinaska partiet hamas som inte erkânner israel inte âr vân med israels regering vill forsätta kriga. det Är dârfôr det palestinsak folket lider sâ mycket.
    Tråkigt, jättetråkigt !
Svar på tråden Israel/Palestina