Inlägg från: bez |Visa alla inlägg
  • bez

Israel/Palestina

"Astronomin blev redan i Babylonien en av de första empiriska vetenskaperna, det vill säga en vetenskap där man baserar teorier på observation av faktiska händelser i stället för filosofiska resonemang. Den inställningen ledde långt senare till djupa konflikter med den katolska kyrkan, vilken förespråkade filosofiska studier av Bibeln som den enda källan till kunskap. I detta avseende intar Koranen en avvikande hållning och det var islamisk vetenskap som kom att föra olympens fackla vidare till de kätterska astronomerna."

Shit ni slåss om tiden. HAhaha

• bez

Asgarvar... tillåt mig.
    Tiden mina kära vänner är en fråga om inställning, den ändras inte bara för att andra anser det. Den avgör givetvis sättet vi lever på och kan hindra oss från den yttre frihet vi strävar efter men det går faktiskt att anpassa sig den fysiska realitet (omständigheter) som råder. Talar till båda parter som vägrar förstå.
    Fortsätter ni som ni gör så gör ni profetian defenitivt till en verklighet, det är inget måste men låt gå. Domedagen eller den sk. yttersta dagen kommer i sin sanna bemärkelse varken för tidigt eller för sent. Frälsaren möter vi alla då vi ska dö, om vi hamnar i himmel eller helvete kan vi nästan utesluta ur diskussionen eftersom ingen kan veta NU i realtid hur det blir med den saken. Hur som helst så är det lustigt att ni som ändå är så into it att ni tror att ni kan få slut på världen och tiden innan det ens är ment, det går inte för sig vetni. Garvar harmynta... sorry.
    Låt USA bråka, ni har kallat antikrist på plats så nu kan ni vara tysta. *booom*

Inget personligt till någon alltså !

• bez

Terrorism. Tillåt mig tala som nu fått grepp om helheten, nu jävlar.

Terrorism är resultatet av en psykisk maktkamp som pågått sedan förhistorien, det har handlat om en inre som yttre maktkamp i brist på kunskap heltenkelt. Brist på kunskap är i sin tur resultatet av fördomar och missanpassning.

Allt detta, den tid vi lever i nu är UPPBYGGT av alla oss som någonsin trott på någonting. Det finns ingen mystik i det, det är bara en naturlig konsekvens av våra handlingar som börjar i tanken.

Vad är tanke ?
    Det är en biologisk klocka inom varje organism som man själv kan styra över då man blir självmedveten.

Hur blir man medveten om sig själv ?
    Genom att iakta sig själv.

Hur stoppar man tiden ?
    Genom att stanna upp och tänka.

Hur förhindrar vi krig ?
    Använd förnuftet.

Kommer det att bli ett tredje världskrig ?
    Troligtvis.

Kommer tiden att ta slut ?
    NEJ

Komme alla att dö ?
    Stor del av oss

Varför ?
    För att vi inte begriper oss på tid och biologi.

Varför inte ?
    För att det inte tillåts.

Varför inte ?
    Pga. vete fan. Svara ni som vet.

JAG skiter i vad som händer, för mig är tiden relativ

• bez

teek taak skrev 2007-10-29 00:17:56 följande:

Var lite intressant att läsa bez Vilken profetia och vad menar du med anti-krist?
    Din amerikanska vän är redo annytime
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 00:23:45 följande:

Nu ska du inte låta kryptisk bez. Kom igen och förklara
    Du vet exakt vad jag menar, du vill ju detta och du kommer att få exakt vad du ber om. Det är ett faktum du inte kommer ifrån. Sorry.
  • bez

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:21:04 följande:

teek taak skrev 2007-10-29 00:19:29 följande:Ja något rätt i sitt liv måste ju också Bush göra..
    Har har fan inte haft det lätt vad ser ut som, han förtjänar bättre än den pajkast han utsatts för. Hans intentioner är välmenta, men om de inte godtas så vad fan ska han göra ? Hans plikt.
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 00:24:46 följande:

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:21:04 följande:Ja han sa att han är sänd av gud och att han ska köra ett korståg.
    Det är taktik med all rätt.
  • bez

Du förstår, efter detta långlivade sega kallblodiga period kommer tiden att förändras. De efterlevande för historien vidare precis som det bör sig. Vi - människan - styr inte tiden. Talar till alla troende religiösa.

• bez

Att en stor del av oss dör är som en mygga i rymden. Spelar egentligen ingen större roll om man ser det i en större skala vilket man borde. Evolutionen hindrar man inte med några medel men för att lindra den plågsamma processen måste man antingen släcka den halft släckta flamman helt eller elda på. Vilket blir det ? NI som slåss om tiden avgör. Önskar er alla lycka till och lita på att ni får att alla de som bett om det får vad de bett om.

Svar på tråden Israel/Palestina