-
-
Free Spirit skrev 2007-09-30 19:13:22 följande:
Dei inntok landet på grunn av at det var det landet Gud hadde lovet dem.Og han gir landet til hvem han vil..for det ingen mennesker som eiger et land, det tilhører Gud.Och DÄR punkterade du hela diskussionen. Jag är inte troende och köper därför inte argumentet att "Gud givit landet till judarna". -
Free Spirit skrev 2007-09-30 19:28:38 följande:
Slik det står skrevet!!Vad betyder det? -
Free Spirit:
Okej. Men att det står i bibeln att landet tillhör judarna säger mig ingenting. al-Aqsa (Tempelberget) är en helig plats för muslimerna också som beskrivs i Koranen.
Eftersom jag inte är troende är det inte ett giltigt argument i en diskussion med mig. -
Free Spirit:
Jag antar att skillnaden ligger där. Du är troende och tror på att Gud har givit judarna landet. Jag är inte troende och tror därför inte på det. -
Free Spirit:
Anledningen bakom muren har jag redan angivit i inlägg #197. -
Free Spirit skrev 2007-09-30 21:40:21 följande:
Ja, men det er ditt syn på saken! Det er Deres grunnlag en må gå ut fra vet du..Nej, det är folkrätten man får utgå ifrån. Och den har Israel brutit mot otaliga gånger. -
Free Spirit skrev 2007-09-30 21:48:33 följande:
Som eg har sagt..eg er ik enig med alt dei gjør, men rett til å forsvare seg har dei absolutt..om det så er med den sikkerhetsmuren som eg anser er fullstendig nødvendig. Selv om eg skulle ønske det ik var det!! Selv Jødene vil ik ødelege for dei menneskene somn bor der, men anser det som en nødvendighet for å holde seg i live.Återigen så handlar det bara om ett svepskäl.
Ser vi på antalet dödade civila israeler, kontra dödade civila palestinier, så talar dessa siffror sitt tydliga språk. -
Free Spirit skrev 2007-10-01 15:08:05 följande:
Men det kommer jo litt annpå oxo vil eg tro i hvilken samenheng desse arbaerene ble drept. Og hvilken samenheng Jødne ble drept og om det var sivile eller ei?Om du klickar på de olika dödsfalls-sifforna kan du se exakt vad alla dött av:
www.btselem.org/English/Statistics/Casualties.asp -
Free Spirit skrev 2007-10-01 16:12:07 följande:
Interessant! Men hur kan en vite at dette er rett info?Men det står inget om hva som var grunnen til at Arbarene eller Jødene ble drept..Det står väldigt tydligt. Exempelvis:
Mahmoud Mussa Hassan Abu Ghazal
8 year-old resident of Beit Hanun, North Gaza district, killed on 29.08.2007 in Beit Hanun, North Gaza district, by gunfire, from a helicopter. Did not participate in hostilities when killed. Additional information: Killed while grazing the flock with two children from the family some 30 meters from Qassam launchers.
eller:
Shaked Lasker
16 year-old resident of Kedumim, Tulkarm district, killed on 30.03.2006 next to Kedumim, Tulkarm district, by explosion. Additional information: Killed in a suicide bombing near the gas station in the entry of Kedumim