• fliix

Provsvar bra men inga bäbisar i sikte....

Hej!
    I går var jag å sambon på vårt andra besök på infertilitetsmottagningen, vi skulle äntligen få svar på alla prover som tagits.

De såg fina ut!!!! Spermierna var många och snabba och alla prover visade på att jag har regelbunden ägglossning. Vul var oxå helt normalt. Det känns så skönt att äntligen kunna andas ut.

Men varför blir det inga bäbisar? Vi har försökt i 16 månader nu. Enligt gynekologen får man ingen hjälp med IVF för än efter 3-års försök om de inte kan hitta någon orsak till barnlösheten.

Hur ska vi orka? För varje månad som går mår vi sämre.
    Någon mer här som är oförklarligt barnlös?

-Kram Hosiia

• Svar på tråden Provsvar bra men inga bäbisar i sikte....
  • fliix

Jag tänker precis som du, det hade nästan vart skönt om de hittat något "fel" som går att åtgärda.

Privat är ju förstås ett alternativ men vi har nog inte råd med det just nu, får börja spara!

Lycka till med syskonverkstaden!

• fliix

Hejsan!

Har ni fått hjälp med Ivf av landstinget innan tre års försök? Önskar att vi kan få det oxå. Vilket landsting tillhör ni? Vi bor i Västragötaland.

Vad tråkigt med missfallen. Det måste vara extra jobbigt att få missfall när man försökt länge. Själv har jag aldrig någonsin lyckats bli gravid.

Hoppas verkligen att det kommer en liten plupp till er snart!!!

• fliix

Ayla: Vilken lång väntetid de har där du bor...tycker det är orättvist att det skiljer sig så mellan vilket landsting man tillhör, vi bor ju alla i samma land.

Har nyss varit inne på Sahlgrenskas hemsida ( Västragötalands regionen) och läst att väntetiden på Ivf behandling endast är 3 månader där, de uppfyller vårdgarantin.

• fliix

Tack för ditt svar!
    Det verkar positivt.
    Ska ta och ringa till Sahlgrenska i nästa vecka.

-Hosiia

• fliix

Hej!
    Min gyn tyckte inte att jag behöver göra någon spolning.Han sa att det oftast inte är aktuellt om man inte haft någon klamydia infektion. Jag skulle dock vilja göra en sådan u-sökning även om det inte verkar helt smärtfritt.

- fliix

• fliix

Tjohoo!

Nu var det längesedan någon skrev i denna tråd. Tänkte därför ta att uppdatera den lite.

Har pratat med sahlgrenska nu ...de sa att vi är välkomna för att göra IVF hos dem bara vår gynekolog skickar en remiss.

Vi var på infertilitetsmottagningen i veckan och efter lite tjat och överläggningar med vår gynekolog gick han motvilligt med på att skicka en remiss!!!!

Det känns så bra och nytt hopp föds!! Snart e vi i kön, och den är tydligen kort just nu, endast 2-3 månader.

Svar på tråden Provsvar bra men inga bäbisar i sikte....