• Anonym

Känner mig så slapp där nere =(

håller med. min dotter är också 8 mån. sex känns mycket mindre nu........måste knipa under sexet och är rädd att det sak bli slappt för min kille.

hoppas att knipövningar hjälper!

• Anonym

Jag blir sorgsen när jag läser om tjejers funderingar om de är för slappa efter barnafödsel. Min tjej har fött 2 ungar (jag är inte pappa till hennes barn). Hon har komplex för sin mage som är ärrad och bullig efter kejsarsnitt. Hon är stor som ett dubbelgarage i underlivet och är rädd för att jag inte ska tycka att det är skönt att vara med henne. Det verkar som att många fler här inne är oroliga för samma sak.

Jag har försäkrat henne att jag älskar henne och att hon är det bästa, det mest ljuvliga som finns. Jag kramar hennes mage, kysser hennes mage och säger till henne att jag tycker om hennes mage. Att den är så fin beror ju bara på att hon har fött 2 fina ungar. Kan det finnas något bättre bevis för det? Att hon sedan inte är trång...vad gör det när man älskar varandra. Det finaste som finns är ju att få vara nära den man älskar! Sen om allt inte är helt perfekt så måste ju ändå det viktigaste vara att man hör ihop och älskar varandra.

Jag tycker inte att ni tjejer ska oroa er så mycket för det där!

• Anonym

Efter min första förlossning (2 år sen) så fick jag en bristning som aldrig syddes. I förlossningsjournalen står det "mindre inre bristning - behöver ej sys"
    Jag va jättestolt över att jag inte sprack så mkt. Jag började knipa och knipa men tyckte inte att det hjälpte så mkt. Kände att det glappade och det kom in luft mkt oftare än det gjort tidigare.
    Jag va på efterkontroll och allt såg så bra ut!

Sen va jag hos en annan gyn för några veckor sen, och enligt henne har jag en muskel i slidan som gått av, då spelar mina knipövningar ingen större roll eftersom muskelkanterna glider ifrån varann om jag kniper. Lösningen på problemet blir en slidförsnävning, men jag har ännu inte bestämt mej ifall jag ska göra en eller inte.
    Men jag undrar om det kanske finns fler som har samma problem som jag, utan att veta om det?
    har läst många inlägg från slappa tjejer som kniper som bara den, men det hjälper inte.
    Jag har träffat sammanlagt 5 gynekologer efter min förlossning, men bara 1 har nämnt att muskeln gått av. Så kanske vågar sjukhuspersonal inte säja hur det egentligen ligger till, eller så tycker dom att det ingår i en förlossning...

• Anonym

svar till inlägg 3.

det är ju inte bara det att min partner ska älska mig utan det handlar också om att JAG vill känna och ha det skönt när vi älskar...........inte känns det om manhar "dubbelgarage"

och visst är det värt de gulliga barnen men människan är funtad så att vi vill vara normala

en tjock mage, bristningar osv.......kanjag leva med men inte ett förstört sexliv!

• Anonym

Förstår jag självklart! Varför missförstå? Jag försökte bara ge min och många andras syn på detta med tjejer som tror att deras killar inte tror att det är skönt med sex efter en förlossning. Man kan läsa om hur tjejer oroar sig för att killen inte tycker att det är lika skönt längre. Tjejer som känner sig oatraktiva, slappa osv. Det var syftet med att jag skrev inlägg nr 3. Men det blir ju aldrig bra vad man än säger eller skriver till er tjejer...

Självklart förstår jag att det handlar om era egna sexuellea behov, men i detta fall tror jag att de flesta förstod att det inte var detta i första hand mitt svar handlade om.

Ok, inga sura miner nu.. allt gott!

• Anonym

Men det blir ju aldrig bra vad man än säger eller skriver till er tjejer...(citat från ovan)

Låg kommentar tycker jag.........

• Anonym

Ok, då förstod du inte heller. Då blev det sura miner i alla fall. Varför tror ni att så få killar skriver här? Jag gjorde ett tappert försök i mitt inlägg nr 3 att få er tjejer att förstå att vi killar inte bryr oss så mycket om hur ni ser ut eller hur ni känns när vi i hjärtat älskar er. Tror dock att många tyckte om mitt inlägg så jag bryr mig inte så mycket över neg kommentarer.

Min tjej tycker i alla fall att det känns bra när jag säger ovanstående till henne och det är ju det viktigaste.

Ville inte dra alla tjejer över en kam när jag skrev: "Men det blir ju aldrig bra vad man än säger eller skriver till er tjejer.." Är villig att be om ursäkt för det, men blir så himla less när ni inte ser kärnpunkten i det man skriver.

• Anonym

absolut inga sura miner och det roliga här är ju just att diskutera och ha olika synpunkter.......annars hade det ju inte varit kul om alla tyckte samma.

kanske är det svårt för killar att förstå att vi känner oss anorlunda "där nere" efter förlossning.......ni känner ju er precis som förr........klart att känslorna inte ändras för tjejen om hon blir slappare men däremot samlivet........

JÄTTEKUL ATT KILLAR SKRIVER PÅ FAMILJELIV!!!!!!!!!!!

• Anonym

Ärligt en tajt fitta känns bättre, är det här nåt som händer alla kvinnor som har fött barn(orolig). Jag antar om kvinnan är rikitgt bra på att använda munnen så kanske storleken inte spelar så stor roll

• Anonym

Anonym..det var det värsta jag hört... klart man ändras efter man fött barn men att kvinnan e tight e väl inte det viktigaste.Sen behöver det inte bli så stor skillnad... Det som en kille skrev tidigare var riktigt vackert.. hoppas det finns fler såna män där ute credits till dig.

Svar på tråden Känner mig så slapp där nere =(