• Anonym (Slapp)

Känner mig så slapp där nere =(

8 månader sen min son föddes.
    Ingen annan som känner samma sak? Själva slidmynningen "hålet" känns inte så slappt, utan det är typ innuti underlivet, det finns liksom inga väggar = ingen njutning, eller nått.. Svårt att beskriva. Jobbigt är det, är det knipövningar som gäller då? Brukar knipa då vi har sex men tycker inte det ger något.

• Svar på tråden Känner mig så slapp där nere =(
  • Anonym

håller med. min dotter är också 8 mån. sex känns mycket mindre nu........måste knipa under sexet och är rädd att det sak bli slappt för min kille.

hoppas att knipövningar hjälper!

• ElinaNikki

ja det känns ju inte som ett hål med väggar längre utan snoppen kan åka lite runt om där inne, haha...och för mej har det gått mer än ett år efter förlossningen, blir nog aldrig bra igen ;(

• Anonym

Jag blir sorgsen när jag läser om tjejers funderingar om de är för slappa efter barnafödsel. Min tjej har fött 2 ungar (jag är inte pappa till hennes barn). Hon har komplex för sin mage som är ärrad och bullig efter kejsarsnitt. Hon är stor som ett dubbelgarage i underlivet och är rädd för att jag inte ska tycka att det är skönt att vara med henne. Det verkar som att många fler här inne är oroliga för samma sak.

Jag har försäkrat henne att jag älskar henne och att hon är det bästa, det mest ljuvliga som finns. Jag kramar hennes mage, kysser hennes mage och säger till henne att jag tycker om hennes mage. Att den är så fin beror ju bara på att hon har fött 2 fina ungar. Kan det finnas något bättre bevis för det? Att hon sedan inte är trång...vad gör det när man älskar varandra. Det finaste som finns är ju att få vara nära den man älskar! Sen om allt inte är helt perfekt så måste ju ändå det viktigaste vara att man hör ihop och älskar varandra.

Jag tycker inte att ni tjejer ska oroa er så mycket för det där!

• Anonym (Slapp)

Det var fint sagt anonym!

Kändes bättre..

• Anonym

Efter min första förlossning (2 år sen) så fick jag en bristning som aldrig syddes. I förlossningsjournalen står det "mindre inre bristning - behöver ej sys"
    Jag va jättestolt över att jag inte sprack så mkt. Jag började knipa och knipa men tyckte inte att det hjälpte så mkt. Kände att det glappade och det kom in luft mkt oftare än det gjort tidigare.
    Jag va på efterkontroll och allt såg så bra ut!

Sen va jag hos en annan gyn för några veckor sen, och enligt henne har jag en muskel i slidan som gått av, då spelar mina knipövningar ingen större roll eftersom muskelkanterna glider ifrån varann om jag kniper. Lösningen på problemet blir en slidförsnävning, men jag har ännu inte bestämt mej ifall jag ska göra en eller inte.
    Men jag undrar om det kanske finns fler som har samma problem som jag, utan att veta om det?
    har läst många inlägg från slappa tjejer som kniper som bara den, men det hjälper inte.
    Jag har träffat sammanlagt 5 gynekologer efter min förlossning, men bara 1 har nämnt att muskeln gått av. Så kanske vågar sjukhuspersonal inte säja hur det egentligen ligger till, eller så tycker dom att det ingår i en förlossning...

• Anonym (snitt)

vet hur det känns ts, jag känner också så, trots att jag fött med snitt. de känn som ett stort tomrum därinne, och jag vet att min man känner mindre nu än innan, men han har inte våga sagt nåt.

Pinsamt, men vart görs slidförsnävning? Kostar det nåt? Är det en enkeloperation, eller vad är det för ingrepp.

och ja, jag kniper till och från, men det hjälper inte...

• Anonym (Anonym 5)

Slidförsnävning görs nog oftast på privata plastik-kliniker. Priset är ca 16.000:-
    Dom skär bort en del av vävnaden inne i slidan, en tårtformad bit, sen syr dom ihop kanterna. Det kan göras under lokalbedövning så man får gå hem direkt efter. Men det lär tydligen göra riktigt ont, man får med sej värktabletter.
    Vissa får operationen beviljad av landstinget oxå, så då kostar det bara som ett vanligt läkarbesök. Men det tror jag bara funkar om du är riktigt söndertrasad. Tror inte ens att jag skulle få det beviljat faktiskt.

• Anonym

svar till inlägg 3.

det är ju inte bara det att min partner ska älska mig utan det handlar också om att JAG vill känna och ha det skönt när vi älskar...........inte känns det om manhar "dubbelgarage"

och visst är det värt de gulliga barnen men människan är funtad så att vi vill vara normala

en tjock mage, bristningar osv.......kanjag leva med men inte ett förstört sexliv!

• Anonym (Anonym 5)

Anonym nr 8:

Håller helt med dej! Jag accepterar oxå lite tjockare mage och lite hängade bröst, för så visste man att det skulle bli, men en såhär stor skillnad i underlivet trodde jag aldrig det skulle bli!
    Jag tycker det e pisstråkigt att ha sex pga det här problemet, e aldrig sugen, känner mej bara sååå oattraktiv. Så att min parnter älskar mej till 100% hjälper tyvärr inte ett dugg. Det handlar bara om mej och hur jag upplever det.

• Anonym (knip)

TS du kniper när ni har sex säger du men man ska göra knipövningar MYCKET oftare än så för att de ska ge effekt. Inte bara när du har sex alltså utan så ofta som du kommer ihåg att knipa. Alltså många många gånger om dagen!

Lycka till!

Ps. Anonym i inlägg nr 5 har ett annat problem förstås där inte enbart knipövningar hjälper. Men hur ofta kniper ni andra?

Svar på tråden Känner mig så slapp där nere =(