Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)
Nja. egositiskt och egoistisk. Som sagt, den som ser ett självmord som sista utväg tänker nog inte så. Nu kan jag bara tala utifrån egen erfarenhet men, men en mycket nära anhörig till mig höll på att stryka med efter en överdos tabletter. Och ja, jag kände faktiskt ett sting av den där egoistiska känslan. Vill inte skriva så mycket eftersom man inte kan vara anonym, men hade han inte klarat sig så hade det satt mig en hemsk situation. På många sätt! Jag är tacksam och glad att han överleve, men det bor faktiskt en del obearbetad ilska i mig efter det som skedde. Det kan jag inte förneka.
Nej, samhället gör inte nog för de som mår psykiskt dåligt. "Här ta lite piller så ska du se att det blir bättre" Personen jag skriver om hade ätit mediciner i 13 ÅR!! Ett tjänstefel av läkarna bara det, då denmedicinen inte FÅR användas så, utan avbrott. Dessutom gav den kratiga bivekningar såsom blödningar från tarmen, som inte togs på allvar. Jag är besviken på systemet, vi har bett om hjälp otalga gånger. Men inget hände. EFTER hans överdos, då minsann fick han hjälp på alla möjliga håll. Och det är ju bra, men ska det behöva gå så långt verkligen??