Inlägg från: Carolina73 |Visa alla inlägg
  • Carolina73

Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)

Trångsynt är bara förnamnet! Man kanske skulle tänka sig för en extra gång innan man säger ngt sånt.

Jag ser det inte som en egoistisk handling, de som väljer att ta sitt liv har med säkerhet mått dåligt länge. Vet man inte vad de gått igenom ska man kanske vara försiktig med att döma?

• Carolina73

Det hann läggas in många svar imellan, jag skrev efter att ha läst ett svar från Eva och Nadjas mamma. (om någon undrar).

• Carolina73

Tror inte man väljer att ta sitt liv för att man tycker synd om sig sjäv, men krafterna kanske är helt slut och man ser ingen annan utväg.

• Carolina73

Jag kan säga att jag skulle aldrig kunna överge min son på det sättet heller MEN jag dömer inte dem som gör det för jag anser mig inte ha rätt tro att jag förstår HUR de känner eller hur de mår.

Jag har själv en nära anhörig som tog sitt liv, det var smärtsamt, ja, men jag dömer henne inte, jag är inte arg på henne däremot är jag ledsen för att jag inte förstod hur dåligt hon mådde, att vi runt omkring inte förstod.

• Carolina73

Till Mori: Precis vad jag ville säga, bra skrivet. Man tar inte livet av sig för att man mår lite dåligt just då.

• Carolina73

Till Alexxia: ???? Tänk på vad du säger "Hur jäkligt det än går det att lösa". Vad vet du om alla dessa människors liv?

Svar på tråden Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)