Inlägg från: Eva och Nadjas mamma |Visa alla inlägg
  • Eva och Nadjas mamma

Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)

ommseif skrev 2007-09-18 11:15:34 följande:
    -- Ni som INTE tycker det är egoistiskt -- Har ni själva drabbats av att nån i er närhet tagit självmord undrar jag??
    Nej, det skulle vara otroligt hemskt. Men jag kan inte begära att en person som inte ens orkar leva för sin egen skull ska orka leva för min skull.
  • Eva och Nadjas mamma

Tänk att så många svarat ja... det förvånar mig dock inte, då jag har sett alltför många FL-are som dömer hit och dit...
    Men att döma någon som redan nått botten är jäkligt lågt.
    Själv kan man ju tycka att det är lite egoistiskt att ta livet av sig när man har småbarn, men nej... jag kan inte klanka mer på någon som mått så dåligt att den gjort nåt så drastiskt.

• Eva och Nadjas mamma

Man har rätt till sin kropp i alla andra sammanhang, så varför har man inte rätt att ta livet av sig då?
    Eller hur... jag får leva mitt liv precis hur jag vill men jag får tydligen inte bestämma när jag ska sluta leva.

• Eva och Nadjas mamma
    ladythewinter skrev 2007-09-18 13:34:24 följande:
    tycker att det är fruktansvärt egoistiskt.. enkel lösning på sina problem som sårar alla andra förutom sig själv..
    Å herregud, hur kan man vara så trångsynt??
  • Eva och Nadjas mamma
    ladythewinter skrev 2007-09-18 13:51:15 följande:
    du kanske tycker jag är trångsynt, men frågan var ju faktiskt om man tycker det är egoistiskt att begå självmord och jag svarar ja..
    Vet du vad jag tycker är egoistiskt...? Människor som tycker mer synd om sig själva än den som tagit livet av sig.
Svar på tråden Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)