Inlägg från: Juice |Visa alla inlägg
  • Juice

Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)

Klart alla kan må botten.. De flesta har kriser i livet... Jag har haft såna kriser i livet så jag är förvånad att jag lever. Men nu kan jag se tillbaka och vara GLAD att ja inte va så "dum" att jag avslutade allt för något som sen tillslut "ordnade" sig.
    Klart saker svider, klart man har sina hemska upplevelser, men om man tar den snabba vägen ut ger man efter.. Visa sig vara starkare !
    Min uppfattning bara.. så bli inte pissed för det.

• Juice

Sen ger inte samhället hjälp till psykiskt sjuka när dom behöver, så dem sen går o dödar andra..
    När jag gick på gymnasiet sprang en kille in i klassrummet bredvid och dödade en tjej med en morakniv och skadade hennes kille svårt för han var "svartsjuk".. ( psykiskt sjuk )..
    han åkte in på Sundsvalls rätts-psyk och kom snabbt ut igen...
    världen e sjuk...

• Juice
    idiblon skrev 2007-09-18 11:52:12 följande:
    Jag är också glad att jag lyckades hålla mig vid liv, men jag hade haft full förståelse för mig själv om jag hade tagit mitt liv. Det handlar inte om att ge efter... Det handlar om att inte förstå att det KANSKE MÖJLIGTVIS skulle kunna bli bättre när allt man ser är svart och allt man upplever är fruktansvärt lidande.
    Jo...de e svårt såntdär.. Man får helt enkelt va glad nu för att man inte gjorde det..Och försöka se positivt på saker..
    Dem som tar livet av sig gör det inte för skojs skull det e klart, men jag tycker det är så hemskt för livet är ju heligt trots allt. Det är inte alla som har chansen att få leva och vi som gör det borde värna om livet...En oändlig diskution egentligen.. ingen kan säga BU eller BÄ om ämnet..
  • Juice

En som inte var seriös eller som inte riktigt förstod frågan joo..

• Juice
    Kazz4 skrev 2007-09-18 12:07:30 följande:
    Juice, killen som sprang in i klass rummet och hade ihjäl en tjej men mora kniv, den tjejen var en komppis till mig! Var också på skolan när det hände och flera av mina kompisar stod henne linnea jätte nära. Helt sjukt! Visste inte att han var ute ens! Stackars hennes kille hon hade då att ha han lös ute när han själv höll på att dö.....- psykatrin i sverige är ofta ett hån mot dom vård sökande....Läkare säger olicka, finns inga tider så man får medecin m.m. Jag vet själv då jag gått på 3 olicka sjukhus när jagvar yngre och alla har sååå mycket att göra att dom har inte tid med en.... helt sjukt!
    Ja det var hemskt... Jag kände varken tjejen eller killen, men hade sett dem i korridoren ofta..Jag gick OMV och hade klassrummet nära , dom var i Bild-rummet tror jag när de hände.
    En klaskompis till mig hade gått i gången när killen kom springandes med blod sprutande ut magen och skrek hjälp..

Killen klarade ju sig o de va skönt. synd med linnea.. Jag gick som i en dimma den dagen. Att man inte skulle va säker ens i skolan när världen va så sjuk utanför...

Jag fick iaf höra att han kom ut, kan vara missledande. Hoppas verkligen att han fick hjälp för de e bara en sjuk människa som kan mörda någon annan..
    Jag har oxå haft depressioner och ätstörningar o ditten o datten, varit här o där för hjälp, men de flesta fattar inte.. man ska tydligen kunna skrapa ihop sigsjälv när man mår dåligt och inte förvänta sig att någon gör det åt en,...sjukt
  • Juice

Sant...Så att ens barn iaf har en chans till det.

Svar på tråden Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)