Inlägg från: idiblon |Visa alla inlägg
  • idiblon

Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)

Nej.

Däremot kan det vara egoistiskt att hålla sig vid liv.

• idiblon

Ni som inte förstår hur man bara kan ha mage att ta livet av sig ska vara jävligt tacksamma för att ni aldrig mått så fruktansvärt dåligt att ni faktiskt förstår det.

• idiblon
    Juice skrev 2007-09-18 11:49:16 följande:
    Klart alla kan må botten.. De flesta har kriser i livet... Jag har haft såna kriser i livet så jag är förvånad att jag lever. Men nu kan jag se tillbaka och vara GLAD att ja inte va så "dum" att jag avslutade allt för något som sen tillslut "ordnade" sig.Klart saker svider, klart man har sina hemska upplevelser, men om man tar den snabba vägen ut ger man efter.. Visa sig vara starkare !Min uppfattning bara.. så bli inte pissed för det.
    Jag är också glad att jag lyckades hålla mig vid liv, men jag hade haft full förståelse för mig själv om jag hade tagit mitt liv. Det handlar inte om att ge efter... Det handlar om att inte förstå att det KANSKE MÖJLIGTVIS skulle kunna bli bättre när allt man ser är svart och allt man upplever är fruktansvärt lidande.
  • idiblon

Ännu intressantare är kanske hur och var man begår självmordet, för att kunna avgöra huruvida det varit egoistiskt eller inte.

• idiblon

Varför är det fullt tillåtet att vara egoistisk när det gäller precis allt annat i livet, men INTE om man är deprimerad? Otroligt hur folk rättfärdigar sin egoism på andra plan, men att vara egoistisk som sjuk är tabu.

• idiblon

Den bästa försäkringen mot att själv drabbas av brott är att kräva att det läggs mer pengar och resurser på psykvården.

Svar på tråden Är det egoistiskt att begå självmord? (Läs TS)