Embryo adoption
AVA kliniken i S:T Peterburg har det upp till 49 års ålder.
AVA kliniken i S:T Peterburg har det upp till 49 års ålder.
Jo i finland kan man få ÄD med donerade spermier har jag för mig på AVA kliniken men de har en åldersgräns på 45 år för färskförsök.Nu också längre köer då donatorerna inte längre är anonyma.De har inga donerade befruktade ägg i Finland, utan på AVA i S:t Peterburg.
Visst tycker att i Sverge borde det vara tillåtet!! Jag har en sambo som är steril och jag över 40.Så för mig blir det båda delarna utomlands. men om jag hade varit yngre så hade vi inte fått göra det i Sverige, Taskigt tycker jag.Det kan ju vara fel på både mannen och kvinnan!!!!
Politikerna!!!
Jag sa på ett föredrag en gång där fert läkare och forskare hade föreläsning om IVF.ÄD och surrogatskap att om inte politikerna ger oss mer hjälp i Sverige så hittar vi kvinnor fler lösningar utomlands!!!
Tog ett ex som att en kvinna kan faktiskt åka ner till Indien och få ÄD med donerade spermier och använda en surrogatmamma!!
de blev helt häpna!!!
Jo men det går faktiskt! Kan man inte böra barnet och mannen har dåliga spermier så finns även det utomlands.
de hade aldrig hört det! Jo sa jag.Jag VET en som gjort det!!!
de gapade med stora munnar och jag sa.Ja...varför ska vi ålderdiskrimeneras så i sverige och vad varför får kvinnor och män inte hjälp att få barn om det är på det viset i SVERIGE!!!!
DÅ sa en filosof etiker som satt där...Jag önskade att kvinnor i framtiden blir mindre desperata!!!!
Då frågade jag honom " Har du egna barn" Ja det har jag, sa han. " Ja just det" sa jag.
Sedan fick jag medhåll av andra läkare som satt där i publiken och de skrattade gott och tyckte det var bra sagt!!!
Synd att inte läkarna kan påverka mer, för de VILL! Men kan och får inte.