Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??
Tror jag skrivit om mina erfarenheter tidigare, men kan uppdatera
I våras började jag med Duac mot lindrig akne. Tyvärr får jag dock allergiska utslag på bröstet (där jag främst har finnar) så jag har beslutat att sluta när tuben är tom. Tippar att den dock räcker ett par veckor till. I ansiktet fungerar den dock utomordentligt bra, så det känns ju lite läskigt att kanske måsta smörja ngt annat där som jag kanske inte tål eller som inte förbättrar läget alls...men jag ska prata med läkaren om hon tycker jag ska smörja med två olika saker kanske
Hur som helst funkar Duac som sagt otroligt bra i ansiktet. Får kanske en finne per månad (jämför med 3 finnar konstant förut) och alla de ärrr jag hade på kinderna är puts väck, det tycker jag är det otroligaste av allt, för jag var nog Queen of AHA-syrebehandlingar/produkter förut och det hjälpte inte ett dugg!
För att summera är jaggivetvis missnöjd med allergin, men allergisk kan man bli mot allt, tyvärr. Känns iaf skönt tat veta att det finns andra effektiva meddel på marknaden Även om kanske ingen av oss(?) kommer få den persikohy ett fåtal föds med tycker jag huvudsaken är att det generellt är jättemkt bättre!