• Deni80

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Zemiramis o Minxy:

Blev det inte nåt bättre alls efter era Roaccutan-kurer? Att finnarna kommer tillbaka kan ju bero på graviditet b.la.
    Anledningen till att jag frågar är att jag ev ska börja med Roa nästa vecka.

Kram

• Deni80

Yagmur 182:

Jag får svar på mina prover imorgon och om allt är ok så börjar jag väl kuren nästa vecka. Vet inte hur hög dosen kommer att bli ännu.
    Jag fick helt plötsligt besvär med akne efter att ha avslutat en antibiotikakur för mild perioral dermatit (en typ av eksem). Det bara blossade upp mer o mer och läkaren skrev först ut antibiotika igen men det funkade inte ett skit. Bakterierna har väl blivit resistenta =(
    Det känns helkonstigt att gå från att knappt ha en enda finne (förutom vid mens) till att äta medecin för svår akne på mindre än ett halvår. Är skitdeppig...

Hur mkt besvär har du? Det vore toppen om vi kunde följas åt under behandlingen o peppa varandra!

• Deni80

Jag har inte heller grov acne men får oxå en del större finnar som lämnar ärr. Det är just risken för ärrbildning som enligt min hudläkare är orsaken till att jag får Roaccutan, annars hade det inte varit befogat.
    Känns bara så konstigt (och ledsamt) att huden kan förändras så drastiskt på bara några månader.

Yagmur 182: jag har skickat ett meddelande till dig med min email så kan vi höras!

• Deni80

Jag älskar oxå mineralsmink, använder Everyday Minerals och ID.
    Kan dock inte använda IDs foundation eftersom den innehåller bismuth (en mineral som gör att den "skimrar" lite) och det börjar klia på mig när jag blir varm i ansiktet. Men deras Mineral Veil är toppen!
    Jag handlar allt mitt på nätet, så mycket billigare. På Tradera finns det två säljare som har mängder med Id produkter.Sök bara på "bare escentuals".
    Everyday Minerals hittar man på www.everydayminerals.com och där kan man beställa gratisprover för att hitta rätt nyans. Det är oxå mkt billigare än ID och precis lika bra! (Deras foundation innehåller inte bismuth)

Trevlig helg, tjejer!

Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??