Inlägg från: Ingless |Visa alla inlägg
  • Ingless

Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??

Hej tjejer!Jag blev så glad när jag upptäckte denna tråden.Jag har haft acne sen tonåren och inget funkar .Ett tag så medicinerade jag mig med dalacin och tetralysal.Det blev inget resultat alls.Nu har jag bestämt mig för att det är dags igen.Om en stund ska jag ringa och beställa tid hos en hudläkare.Jag är så himla trött på att se ut som en prickig korv på rygg,bröst och ansikte.

• Ingless

Ringde sjukan men där sa dom att jag behöver remiss från läkaren på vårdcentralen.Imorgon ska jag ringa vårdcentralen.Jag ska bannemig bli fri från skiten innan året är slut.

• Ingless

Klok investering!Vilka preparat kör du med nu då?Jag vill prova diane.

• Ingless

Jag har varit to busy idag.Får plinga till vårdcentralen imorgon.Tack och lov för att det kommer en dag imorgon också .

• Ingless

På måndag ska jag till vårdcentralen.Det ska bli så skönt att få hjälp av ett proffs.Ha det bra!

• Ingless

Ja efter 23 år med acne så ska det bli skönt att få hjälp.Man blir så deppig av att se ut som en tonåring.Det är ju inte på ett positivt sätt heller.Många vill ju se yngre ut men utan finnar då.Jag återkommer på måndag när jag varit hos läkarn.

• Ingless

Man måste nästan vara envisare än finnarna för att få rätt behandling .

• Ingless

Du har rätt om diane.Det lockar mig att slå två flugor i en smäll.I morgon ska jag ringa vårdcentralen .

• Ingless
    LindasViggo06 skrev 2007-09-27 08:34:06 följande:
    Jaha då har jag varit på Vårdcentralen med min hy..Och det känns som ett bakslag, för det finns tydligen inga läkemedel mot acne fick jag förklarat för mig :( Jag drog upp Roaccutan för henne, men hon sa "Gud nej" det e det inte värt med dom biverkningarna. Och sedan sa jag Diane, men det är även biverkningar me det sa hon. Hon sa att Acne e någon man får lära sig "leva" med. Hon skrev ut två krämer, kommer inte ihåg vad dom hette men jag ska hämta dom på apoteket när dom öppnat. Dom skulle tydligen hjälpa lite..men det tar inte BORT acnen, den kommer alltid finnas där. "Undvik smink, krämer och dylikt"...man ba, jaha då kommer jag aldrig kunna sminka mig och min acne kommer alltid finnas där, jippi vad skoj! INTE!!!! känner mig skitledsen nu..en känner ju sig inte vacker direkt :(
    Jag fick höra precis samma sak .Men jag ska ta kontakt med företagshälsan och få hjälp av dom istället.Min acne blir mycket värre när jag jobbar.Jag jobbar på ett metallgjuteri.
Svar på tråden Fler som använder receptbelagda krämer (eller tabletter. ) mot akne??