• tezzii

En jobbig dag

Idag har det varit en väldigt jobbig dag. Jag var ute och gick med en kompis till mig som sedan länge vet att jag inte kan få barn. Ändå började hon prata om att hennes mans syster hade gjort abort. Sedan fortsatte hon med utlägg om att hon nog måste vara konstig eftersom hon inte kände att hon ville ha barn och att folk tjatade på henne om det. Jag kände bara att jag ville gräva ner mig i ett hål när jag kom hem. Dum som man är sa jag inget till henne. Önskar att folk kunde tänka innan dom sa något...

• Svar på tråden En jobbig dag
  • tezzii

Hon är min bästa vän så jag vet att hon inte ville såra mig. Men just för att hon är min bästa vän och vet hur jag känner tycker jag att hon borde kunna förstå att det kanske inte är lämpligt att prata om aborter och så vidare med mig. Det kan inte vara så svårt att komma ihåg....

• tezzii

Tack springtime. Precis så som du skriver känner jag. En vän borde ha lite känsla. Min kompis känner mig utan och innan, det var nog därför jag tog extra illa vid mig. Hade liksom inte förväntat mig något sådant från henne.
    Jag hoppas allt går vägen för dig och önskar dig lycka till.

Till dig Ylwis jag förstår inte hur du kan jämföra att väga för mycket och få kommentarer om det. Jag har alltid varit överviktigt med en syster som är jätte smal och som går och säger att hon är jätte fet. Så klart att det sårar men för mig går det inte ens att jämföra med hur det känns när man får höra kommentarer om barn som gör att man blir ledsen. Och stänga av sina känslor, hur gör man det? Jag kan inte stänga av mina känslor då går jag under...

Svar på tråden En jobbig dag