tezzii skrev 2007-09-10 08:35:13 följande:
Hon är min bästa vän så jag vet att hon inte ville såra mig. Men just för att hon är min bästa vän och vet hur jag känner tycker jag att hon borde kunna förstå att det kanske inte är lämpligt att prata om aborter och så vidare med mig. Det kan inte vara så svårt att komma ihåg....
jo det är det. har du aldrig glömt bort ngt? jag har blivit sårad många gånger av mina vänner i olika situationer där de vet är känsligt för mig, men jag har insett att bara för att jag känner att folk vet det,de borde tänka på vad de säger gör...så kan man inte kröva det ej heller bli arg och sårad för att inte tänkte på det då. ska man börja tassa på tå så blir det ju tillslut ohållbart att vara vänner. man orkar inte tillslut.
Även fast det är jätte jobbigt för en person så kan man inte eller jo kan kan man men får man behålla sina vänner till slut?
sånt hör uppfattas olika av alla som allt annat men tro mig jag har varit där. både i barn fråga men även i vikt fråga.
jag tyckte det var skitjobbigt att vara ute med min kopis och prova köäder som vägde 50 kg och klagade på att hon inte passade i ngt och att hon var för fet och så står man där själv med närmare 100 kg.
men man får lära sig att stänga av.