vitlök
VA?!!!
Det tror jag verkligen inte alls!!
för det första. i vecka 3-4 så får inte embryot näring från dig, för det andra: hell no!! hur i allsin dar skulle detta se ut?! då skulle vi ju inte behöva ha abortkliniker utan då kan ju folk proppa i sig vitlök. Alla som får missfall (jag har haft 2) skuldbelägger sig själva, och de hittar alla möjliga och omöjliga anledningar till att de har orsakat tragedin. jag har gjort likadant, men den ena läkaren/gyn/bm efter den andra har sagt till mig, att det finns inga som helst belägg för dessa teorier, rökning och alkohol, ja där finns vissa samband, men annars NEJ! Och vart hittade du detta om vitlöken?! jag hittar detta på netdoktor.se
Högst sällan är en sjukdom hos modern orsaken till missfallet. Levnadssätt som ökar risken för missfall är till exempel rökning, droger och alkohol. Viktigt att veta är att ett normalt levnadssätt med sex, normal fysisk träning, jobb, små olyckor och bruk av p-piller inte ökar risken för missfall
Missfall är tyvärr jättevanligt gumman, och det är en jättestor tragedi - men tro mig snälla, detta är INTE ditt fel!! Du ska inte klandra dig själv!!!