• Anonym (inte säker)

Clearblue - syns det ett SVAGT streck även om man inte är gravid?

Jo, som jag skrev i rubriken: Någon som varit med om att det syns ett SVAGT streck även om man inte är gravid? Man kan liksom se vart det andra strecket "ska vara"- som min man sa...men det är så väldigt svagt.

Testade år helsicke för tidigt egentligen. En vecka kvar till mensen ska komma, men det känns som det hände nåt senast .

Hade ju inte tänkt tillverka syskon än...men guuud va kul om det bara råkat bli ett!

• Svar på tråden Clearblue - syns det ett SVAGT streck även om man inte är gravid?
  • Hemliga 72an

Man kan se en antydan till var strecket ska vara utan att man är gravid. Har läst om det några gånger här på Fl. Vänta några dagar och ta ett nytt test för att vara säker. Lycka till!

• 5barnsmamman

Hej
    de säger att är det ett + oavsett hur starkt så är det positivt!
    Särskilt meb CB testet, det är det bästa!
    För att det blir ett svagt streck beror ju bara på att det är tidigt, att inte hormonet blivit så starkt ännu. Men vänta några dagar och gör ett till så ska du se att det blir tydligare..
    Så jag tror nog att det är på sin plats att säga Grattis!

Stolt mor till fyra
  • 5barnsmamman

Långsammare: Man kan se en antydan till var strecket ska vara utan att man är gravid. Har läst om det några gånger här på Fl. Vänta några dagar och ta ett nytt test för att vara säker. Lycka till! Det är högst ovanligt med spökstreck på CB testen! Det är de lite biligare testen som det kan bli så på.

Stolt mor till fyra
  • Anonym (inte säker)

Haha...jaså det är så. Vet inte om jag ska bli lättad eller lessen...

Den här gången är det ju inte som förra. Då ville man ju med "hela sitt väsen" se ett streck...

Nån mer som "sett streck" fastän det var ett minus?

• Hemliga 72an
    5barnsmamman skrev 2007-09-08 09:51:37 följande:
    Långsammare: Man kan se en antydan till var strecket ska vara utan att man är gravid. Har läst om det några gånger här på Fl. Vänta några dagar och ta ett nytt test för att vara säker. Lycka till! Det är högst ovanligt med spökstreck på CB testen! Det är de lite biligare testen som det kan bli så på.
    Har hört om några som fått spökstreck på Cb också. Men för TS skull kan vu hoppas att det var positivt.
  • Ziitoo

Jag har också tyckt mig kunna se ett streck fast det varit negativt så in i h-e...

underbara, älskade, efterlängtade...
  • Anonym (inte säker)

Millis är jag: ..så det är ovanligt på CB-testen?

Oh my God! Nu pirrar det i hela kroppen igen....*flabb*....skulle egentligen försökt sova en stund nu när sonen sover, men det går ju INTE nu!

• 5barnsmamman
    Anonym (inte säker) skrev 2007-09-08 09:55:55 följande:
    Millis är jag: ..så det är ovanligt på CB-testen?Oh my God! Nu pirrar det i hela kroppen igen....*flabb*....skulle egentligen försökt sova en stund nu när sonen sover, men det går ju INTE nu!
    Min BM sa till mig då jag hade testat tidigt och va osäker, att har man använt CB testet så är det mycket ovanligt att det ser positvit när det inte är det!
    MEN jag kan ju självklart inte garantera det, men det var så hon sa.
    Och mina 7 test har varit korrekta, 5 av dem har haft ett jätte jätte svagt streck!
    Så jag håller med långammare, hoppas för din skull att det är korrekt!!
    Kram
    Stolt mor till fyra
  • Cesso

Var med om exakt samma sak! Och aldrig aldrig tidigare har det hänt med cb-test. Så här var det:
    jag testade negativt tre gånger... sen den fjärde gången ca bim+3, fick jag ett "spökstreck"/ skuggstreck.. på cb.testet. Jag såg först bara det klart negativa strecket och tänkte: Negativt! Men sen såg jag "skuggan"... det var en skugga där plusset skulle varit.. INTE ett streck alls! BARA en SKUGGA, svag också, men en skugga!

Två dygn senare testade jag igen och "skuggan" hade blivit ett svaaaagt streck! Jag var gravid!!

Testade för säkerhets skull två dygn senare igen, och då fick jag ett solklart starkt plus!!!!

Så jag tror faktist att just med cb- så är man gravid om skuggan finns!!!!

Så grattis... det ordnar sig! Hade själv asdålig tajming att få ett syskon eftersom jag blivit sjuk.. men allt löser sig!

• Malmöflicka

Första gången jag testade kunde man bara ana strecket, ett par dagar senare blev det ett svagt men tydligt streck.

Jag tror att du är gravid!

• Anonym (inte säker)

Hm...tack för era svar.

Har suttit o räknat lite här.
    Rent tekniskt så borde jag inte kunna se nåt än eftersom ägget fäster 7-10 dagar efter ägglossning.

7 dar..det är i idag det...om jag nu hade ägglossning när jag tror.

-men...förra gången såg jag ett TYDLIGT plus 6 dagar innan BIM.
    Det är om 7-8 dagar det...

• Anonym (inte säker)

Ja,ja...vi får väl se om några dagar.

Har haft molvärk sen i torsdags, men det kan ju naturligtvis vara nåt annat...

• Malmöflicka

Det är klart att det är väldigt tidigt, men du kan ju ha haft ägglossning några dagar tidigare än du trodde.

• Anonym (inte säker)

Malmöflicka: Jodå. ÄL kan jag ha haft tidigare...men sex är jag säker på att det var när det var .

Nu ställer jag "officiellt" in mig på att det INTE är nåt

• 5 barnsmamman

Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta?
    Har haft gravid önskan i över 3 år men inte lyckats bli gravid, vågar inte hoppas, men undrar om det jag ser bara är inbillning?
    Vad tror ni? 

• Anonym (F)
    5 barnsmamman skrev 2022-08-31 07:54:49 följande:

Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta?
    Har haft gravid önskan i över 3 år men inte lyckats bli gravid, vågar inte hoppas, men undrar om det jag ser bara är inbillning?
    Vad tror ni? 

Hur gick det? har exakt samma problem?
Svar på tråden Clearblue - syns det ett SVAGT streck även om man inte är gravid?