• sivon

kejsarsnitt VS igångsättning. hjälp!

det är så här att jag är fruktansvärt rädd för att föda..det beror på att jag lider av panikångest å är så jävla rädd at förlora kontrollen. det jag nu undrar är kan man få en igångsättning pga förlossningsrädsla..jag skulle kunna tänka mej att teste att föda om jag vet NÄR..å att jag kan få ett snitt löfte lr är jag helt ute å seglar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 18:01:01:
    hur går en igångsättning till å hur lång tid "brukar" det ta..

• Svar på tråden kejsarsnitt VS igångsättning. hjälp!
  • sivon

jag tycker inte heller om tanken på igångsättning känns vedervärdigt..ofta så slutar det ju med ett akutsnitt å då känns det bättre för mej att välja snitt i första hand..det skulle kännas så truggt att bli snittad..klart det gör ont efter åt men för mej är det värt det=) Fru Indosaurie: hur mådde du efter snitt? återhämtar man sej fort?

• sivon

men så vitt jag vet så får man bebis hos sej direkt när dom har plockat ut den vid planerat snitt..varför skulle man inte få det vid planerat..vid akutsnitt kan det ju vara en annan sak.Jag vet att det är ett stort ingrepp men för mej är det som att välja mella pest lr kolera..inga garantier lr nått..blir det snitt så vet jag att det går till under lugna förhållanden..det som jag mår bäst av..

Svar på tråden kejsarsnitt VS igångsättning. hjälp!