• Missne

Ni oförklarligt barnlösa som försökt över 2 år..

Här är en till som försökt länge. Jag har försökt drygt 2 1/2 år snart utan att lyckas. Så jag vet hur det känns. Det skär i hjärtat varje månad. Man vet som sagt inte om man lägger ner all energi och tid i onödan om det ändå aldrig kommer att ta sig. Men å andra sidan kan jag inte tänka mig ett liv utan barn så man måste fortsätta att försöka. För mig har aldrig ens ägget fäst så det känns verkligen hopplöst. Har regelbunden mens och ÄL och har genomgått utredning i år och de hittar inga fel. Har ätit två pergokurer utan resultat och står nu i kö till mitt första IVF.

• Missne

Måste bara säga att jag TROR på akupunkturen. Imorse visade mitt ÄL-test väldigt starkt streck. Så starkt har jag aldrig sett det förr. Jag brukar alltid ha starkare än kontrollstrecket, men idag var det säkert 3 gånger starkare . Plus att jag hade enormt mycket ÄL-sekret idag, annars brukar jag bara ha lite. Detta tyder ju på att nåt har hänt på bara 2 veckor (4 behandlingar). Det känns oerhört positivt. Fast det känns samtidigt oerhört tråkigt att min sambo är bortrest denna månad så jag kan inte försöka bli gravid . Får snällt vänta till nästa månad. Min akupunktör tyckte dock att det var bra då kunde jag bli ännu bättre till nästa månad.

• Missne

Mrs CL och Vrinda. Då är vi flera som troligen kör IVF i vinter. Det är som du säger CL att det känns som sista hoppet och funkar inte detta är hoppet ute. Jag är också skraj inför detta. Hur många inseminationer har du gjort CL? Jag har inte gjort någon och de har inte föreslagit det på kliniken heller. Jag har inte heller haft ett enda plus på 2½ år och är också orolig att ägget inte fäster eller delar sig eller att äggskalet kanske är för hårt och spermierna inte kan tränga igenom eller att äggblåsorna är tomma. Förhoppningsvis får man svar på en del av dessa frågor under IVF iallafall. Men jag gör som ni hoppas på underverk under väntetiden. har nu börjat i akupunktur och vill ge det en chans innan IVF. Som sagt tur att FL finns då inte heller vi har några vänner i samma situation.

• Missne

Mrs CL: Jag går på RMC (Reproduktionsmedicinskt centrum) i Linköping (universitetssjukhuset). Här finns inte så mycket att välja på antar jag då det är landstingsbekostat vi börjar med.

• Missne

Caramellis: Jag har gått på akupunktur sedan i augusti ca 2 ggr/v. Det känns verkligen som att det skulle hjälpa. Jag känner tydligt att det händer nåt i livmoderstrakten när man är där. Dessutom har jag fått mer ÄL-flytningar än innnan och känner av ÄL mycket tydligare nu än tidigare. Jag hade naturligtvis hoppats att jag skulle vara gravid vid det här laget men min akupunktör säger att det kan ta tid. När jag började sa hon att det nog tar minst 3 månader och det har det ju gått nu. Jag står i IVF-kö och kommer troligen att få börja med det i januari så jag tänker ge det en chans till dess. Jag har BIM och ca 1 v och sen är det en chans till. Men jag hänger även i en renodlad akupunkturtråd och det är en hel del som är övertygade om att de blivit gravida pga akupunkturen. Sen om det passar alla vet man ju inte. Vissa är det kanske lättare att hjälpa.

• Missne

Caramellis: Olika akupunktörer verkar ha lite olika strategi. Min sa att jag skulle gå 2ggr/v till att börja med och sen kunde man minska till 1 ggr/v när hon fått ordning på hormonerna. De som går hos dr Nie går 7 dagar irad från 1:a mensdagen och sen inte mer den cykeln. Sen finns det nog andra varianter med.

Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa som försökt över 2 år..